ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

متقاضیان ثبت اطلاعات تلفن همراه مسافری بخوانند

طبق ابلاغیه جدید رجیستری، متقاضیان ثبت اطلاعات تلفن همراه مسافری اگر در زمان ثبت شناسه (IMEI) دستگاه در سامانه گمرک خطایی مبنی بر تعریف نشدن کد متناظر گمرکی دریافت کردند، درصورتی که شناسه پیش از برقراری ارتباط برخط گمرگ و همتا، در گمرک ثبت شده باشد، پس از بررسی‌های لازم، کد فعال‌سازی از طرف سامانه همتا برای متقاضی ارسال می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، گمرک ایران هفته گذشته طی اطلاعیه‌ای به مسافران و متقاضیان ثبت اطلاعات تلفن همراه مسافری اعلام کرده بود که ثبت گوشی‌های مسافری در سامانه رجیستری آنلاین شده و ضروری است متقاضیان ثبت گوشی‌های مسافری نکاتی را در نظر داشته باشند.

در این اطلاعیه آمده بود که در به روز رسانی اخیر سامانه «اظهارنامه گمرکی (تلفن همراه)»، این امکان اضافه شده است که بعد از ثبت اطلاعات و پرداخت عوارض گوشی، به صورت آنلاین اطلاعات به سامانه همتا ارسال و کد فعال‌سازی از طرف همتا در همان روز پیامک خواهد شد.

طبق این اطلاعیه، گوشی‌هایی که قبل از این تاریخ در سامانه ثبت شده و شناسه پرداخت دریافت کرده‌اند ولی بعد از به‌روزرسانی سامانه اقدام به پرداخت عوارض کرده‌اند، در مرحله آخر با پیغام «خطا در استعلام IMEI از سامانه همتا: کد متناظر گمرکی برای این شناسه (IMEI) تعریف نشده است» ، مواجه می‌شوند که اطلاعات این دسته بعد از بررسی‌های لازم به همان روش قبل و با ارسال فایل از سمت گمرک به همتا انجام خواهد شد و فعال‌سازی نیز از سمت همتا است.

دلیل خطای کد متناظر گمرکی چیست؟

اما امروز در اطلاعیه جدید کانال آموزش و اطلاع‌رسانی طرح رجیستری آمده است که نظر به اطلاعیه اخیر گمرک جمهوری اسلامی ایران در زمینه ثبت دستگاه مسافری، اگر در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرک، خطای «کد متناظر گمرکی برای این شناسه (IMEI) تعریف نشده است» را دریافت می‌کنید، استحضار داشته باشید این خطا به دلیل آن است که شناسه IMEI دستگاه شما پیش از برقراری ارتباط برخط گمرک و همتا، در گمرک ثبت و شناسه پرداخت برای آن تولید شده ولی بعد از برقراری ارتباط برخط، برای پرداخت عوارض آن اقدام شده است.

طبق این اطلاعیه، اطلاعات دستگاه‌های این متقاضیان، بعد از بررسی‌های لازم، در قالب فایل برای سامانه همتا ارسال خواهد شد و در این صورت، کد فعال‌سازی از طرف سامانه همتا برای ایشان ارسال می‌شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا