خودروصنعت، معدن، تجارت

مدیر عامل ایساکو: مردم مراقب امداد خودروهای تقلبی باشند

 

مدیرعامل شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو (ایساکو) در مراسم افتتاحیه جشنواره خدمات نوروز ۹۸ ایران‌خودرو گفت:مشتریان مراقب امداد خودروهای تقلبی باشند و خدمات اصل را مطالبه کنند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سیدرضا حسینی اظهار کرد:سال ۹۷ برای همه مردم سال سختی بود و ما هم با توجه به ماهیت خدماتی بودنمان از این قاعده مستثنی نبودیم اما این سال را با کمک و همراهی همکاران پشت سر گذاشتیم.

همچنین بخوانید

وی با اشاره به اینکه امروزه بستر اطلاعات و فن آوری با سرعت زیاد پیش می رود و اگر کسی از این امر جا بماند قطعا زیان قابل توجهی خواهد دید؛ تاکید کرد: ایران خودرو در اهداف استراتژیک خود در  تمرکز بر روی برنامه های حوزه فن آوری اطلاعات مصمم است و مدیرعامل ایران خودرو هم  تاکید زیادی در این زمینه دارند که بنده به دلیل تمام حمایت هایی که در این زمینه از ما دارند تشکر و قدردانی می کنم.

حسینی افزود: از زمانی که کار خود را در این حوزه آغاز کرده ایم با ضعف اطلاعاتی بسیار زیادی مواجه بودیم و نمی توانستیم در زمان مناسب از وضعیت مشتریان باخبر شویم. بنابراین ناچار به فراهم کردن بستر اطلاعاتی مناسبی بودیم تا بتوانیم به صورت آنلاین وضعیت مشتریان را رصد کنیم. برای این کار باید ابتدا در داخل خود شرکت این بستر را فراهم می کردیم، سیستم های اطلاعاتی متفرقه و متفاوتی در شرکت وجود داشت که به هم بازخورد نمی داد و  ایجاد این بستر به صورت ای آر پی در داخل خود شرکت کار بسیار بزرگی بود که به همت همکاران ما اتفاق افتاد.

مدیرعامل ایساکو ادامه داد: پس از آن لازم بود که شبکه خدمات پس از فروش به این بستر لینک و متصل شود که این اقدام نیز انجام شد و توانستیم در شبکه نمایندگی های خدمات پس از فروش این سیستم را مستقر کنیم.

وی گفت:امروز اگر می توانیم اطلاعات درست و به موقع را از شبکه دریافت کنیم دلیل آن داشتن اطلاعات درست، سانسور نشده، واقعی و بروز است، در واقع با در اختیار داشتن این اطلاعات می‌توانیم شبکه نمایندگی ها را به درستی تحت کنترل قرار دهیم.

حسینی افزود: ما سیستم کسب و کار یکپارچه را در کل شبکه نمایندگی ها مستقر کرده ایم. وقتی در یک نمایندگی، کارت خدمات یک مشتری باز می‌شود این سیستم به صورت هوشمند و زنده در اختیار تمام دستگاه های نظارتی و لایه های مختلف شبکه خدمات پس از فروش قرار می‌گیرد.

حسینی تصریح کرد: استقرار این سیستم در نمایندگی هایی که سالها به صورت سنتی کار کرده بودند کار بسیار دشواری بود اما با روش های مختلف این سیستم نصب شد و بعد از نصب سیستم توانستیم اطلاعت لازم را دریافت کنیم.

مدیرعامل ایساکو اضافه کرد: بستر ‪BI ‬تعداد پذیرش را در شبکه نمایندگی ها به صورت لحظه ای نمایش می دهد؛مثلا در حوزه پذیرش در لحظه،تعداد نمایندگی‌های موجود در شهر اصفهان به صورت زنده در دسترس قرار می گیرد و می‌توانیم ببینیم که هر نمایندگی چه تعداد خودرو را پذیرش کرده و این خودرو ها در چه وضعیتی هستند؛ در واقع با داشتن این اطلاعات می توانیم تعداد خدماتی که یک نمایندگی در روز ارائه می‌دهد را مشاهده کنیم، به علاوه همچنین می‌توانیم تشخیص دهیم که میانگین زمان تعمیرات در چه نقاطی افزایشی و کاهشی است یا از اینکه در کدام نمایندگی خودرو مشتری در تعمیرگاه رسوب می کند آگاه شویم.

مدیرعامل شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو با اشاره به اینکه در هفته گذشته ۶۳ هزار پذیرش داشته ایم، تصریح کرد:در این حجم از خدمات نمی توانیم ادعا کنیم که بی نقص ترین هستیم و فرآیندها هیچگونه ایرادی ندارد اما می‌توانیم ادعا کنیم که مسیر را پیدا کرده ایم.

وی افزود:ادعا می کنیم که در عرصه خدمات در کل کشور منحصر به فرد ترین سیستم را در اختیار داریم که به ما کمک می کند بتوانیم اتفاقات درون شبکه را رصد کنیم و این آغاز راه ما است.

مدیرعامل ایساکو اضافه کرد: اینکه خودروهای ایران خودرو از ۲ ستاره به ۳ ستاره و از ۳ ستاره تبدیل به ۴ ستاره می شوند همگی در بستر این اطلاعات اتفاق می‌افتد؛ اگر قطعه ای از خودرو پژو ۲۰۶ رنکینگ سوم را در ایرادات یک هفته دارد برای آن قطعه پروژه بهبود در ساپکو تعریف می‌شود و این بازخوردی است که در بستر اطلاعات گرفته می شود.

مدیرعامل شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو افزود: ما سیستم یکپارچه را در کل نمایندگی ها نصب کرده‌ایم و اکنون نمایندگی های ما از طریق تبلت پذیرش را انجام می دهند و صدای مشتری را ضبط می کنند تا تطابق خواسته مشتری و اتفاقات کف تعمیرگاه به این شکل اتفاق بیفتد و همچنین کیفیت تعمیرات نیز کنترل شود.

وی با بیان اینکه توسعه موبایل اپلیکیشن از دیگر برنامه های ایساکو بوده است، اظهار کرد: در جشنواره خدمات نوروزی اگر هموطنان از اپلیکیشن موبایل استفاده کنند می توانند تمام خدمات را به شکل استاندارد دریافت کنند و هیچ اقدام غیر مجازی برای آنان رخ نخواهد داد.

 به گفته او سفارش امدادگر، رصد تعمیرگاه مجاز، کنترل اصالت قطعات، کنترل صحت مقادیر پرداختی صورت حساب و استفاده از خدمات غیرحضوری از طریق این اپلیکیشن امکان‌پذیر است.

مدیرعامل شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو گفت: سال گذشته در جشنواره ۹۷ امداد پلاس را با ۴۵ نوع خدمات ارائه کردیم که امسال امداد پلاس حدود ۸۶ نوع از خدمات را ارائه می‌دهد و تبدیل به یک تعمیرگاه سیار شده است.

حسینی خاطرنشان کرد: امسال امداد پلاس را اضافه کرده ایم، خودروهای دومنظوره ای که هم می توانند خودرو حمل کنند و هم تعمیرات را به صورت بالینی انجام دهند،امروز تعمیرکارانی که تا چند وقت گذشته فقط اقدامات ابتدایی تعمیرات را انجام می دادند به مهارت هایی رسیده اند که می توانند به طور بالینی خودرو را کنترل کنند و تبدیل به یک متخصص شده اند.

مدیرعامل شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو گفت: در بستر فن آوری اطلاعات ‪Car follow ‬را گسترش داده ایم که نسخه آزمایشی آن در تعمیرگاه های مرکزی پیاده شده و طی ۶ ماهه ابتدای سال در کل کشور مستقر خواهد شد.

وی گفت: بعد از پذیرش در نمایندگی یک لینک برای مشتری ارسال می شود و از این لحظه به بعد می تواند شرایط ادامه مسیر خدمات را روی تلفن همراه خود پیگیری و کنترل کند و پیشرفت ها و وضعیت کار را ببیند.

حسینی تاکید کرد: عارضه بسیار بزرگی که با آن مواجه بودیم این بود که بین آنچه که در شبکه امدادگران اتفاق می افتاد و آن چیزی که در شبکه تعمیرگاهی اتفاق می افتاد گسستگی اطلاعات وجود داشت، با یکپارچگی به وجود آمده بین امداد خودرو و سیستم جامع یکپارچه ایساکو، کل تراکنش‌ها چه در امداد خودرو و چه در شبکه نمایندگی برای امدادگر و شبکه نمایندگی قابل مشاهده است و مشتریان راحت تر خواهند بود.

مدیرعامل ایساکو تاکید کرد: در زمینه توزیع قطعات یدکی و حمل از آنجایی که همواره در پی بهبود و کاهش زمان ارسال هستیم، سیستم را توسعه داده ایم، این سیستم منحصر به فرد ترین سیستمی است که در داخل کشور کار می کند و ۲۲ بهمن به صورت آزمایشی رونمایی شد.

مدیرعامل شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو افزود: ای کاش مسوولان  صنعت حمل و نقل از این مساله ایده بگیرند و اعتراضات وارده در سال گذشته در حوزه حمل و نقل را به این روش حل کنند. استفاده از این بستر هم موجب رضایت رانندگان می شود و هم به ما امکان می دهد در بستر فن آوری اطلاعات به اطلاعات منحصر به فرد برسیم و متوجه شویم که کدام نقاط بیشترین بار را جابجا می کنند.

وی گفت: توصیه می کنم مردم قبل از بستن بار سفر، ابتدا خودرو خود را در شبکه مجاز و شبکه نمایندگی های ایران خوردو مورد بازدید قرار دهند و ایرادات احتمالی را بسته به مسیر مسافرت برطرف کنند. در طول مسیر آرامش خود را حفظ کنند و خاطره در کنار هم بودن را با یک کارنادرست یا نامتعارف خراب نکنند و اگر خدای ناکرده نیاز به خدمات وجود داشت و برای خودرو اتفاقی افتاد حتما از طریق شماره ۰۹۶۴۴۰، سامانه موبایل اپلیکیشن، درگاه وبسایت امداد خودرو و ایران خودرو و ایساکو خدمات اصل را مطالبه کنند.

حسینی تاکید کرد: امدادگران متفرقه به فکر جیب خود بوده و به فکر سلامت خودرو شما نیستند و قطعا یک ایراد خودرو شما را با چند ایراد مضاعف تحویل خواهند داد. از طریق سامانه های اعلام شده از اصالت قطعات و صورت حساب خود مطمئن شوید بازخوردها و انتقادات احتمالی و یا هر اتفاقی را که در شان و شخصیت مشتری محترم نیست از طریق این سامانه ها به ما اطلاع دهید.

 

منبع
  اقتصادآنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا