بین الملل

اخبار اولیه از بازخوانی جعبه سیاه بوئینگ ۷۳۷ مکس اتیوپی

آژانس تحقیقات سوانح هوایی فرانسه خبر داد: داده‌های ضبط‌کننده صدای کابین خلبانِ هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس ۸ که هفته گذشته در اتیوپی سقوط کرده بود، با موفقیت دانلود شده است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، آژانس تحقیقات سوانح هوایی فرانسه خبر داد: داده‌های ضبط‌کننده صدای کابین خلبانِ هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس ۸ که هفته گذشته در اتیوپی سقوط کرده بود، با موفقیت دانلود شده است.

یک منبع آگاه که به صداهای ضبط شده کنترل هوایی گوش داده است گفت: پرواز ۳۰۲ هواپیمایی اتیوپی، که با سقوط خود ۱۵۷ نفر را به کام مرگ فرو برد، بعد از تِیک‌آف، سرعت بسیار بالای غیرمعمولی داشته است (سرعت این هواپیما بعد از تیک‌آف ۴۰۰ گره یا ۴۶۰ مایل بوده است، درصورتی که باید ۲۰۰ تا ۲۵۰ گره باشد)، سپس هواپیما مشکلاتی را گزارش کرده و درخواست کرده است به سرعت ارتفاع خود را افزایش دهد.

صدا از کابین بوئینگ ۷۳۷ مکس، درخواست می‌کند به ارتفاع ۱۴ هزار پایی اوج بگیرد، که ۶۴۰۰ پا بالاتر از سطح پرواز هواپیما بوده است. سپس بعد از اینکه خلبان با ذکر مشکلی در کنترل پرواز به سمت مبدا برمی‌گردد، این هواپیما یک دقیقه بعد پس از ۶ دقیقه پرواز، در ارتفاع ۱۰۸۰۰ پایی، در صفحه رادار ناپدید می‌شود.

اندکی پس از این مانور، برج مراقبت در حال برقراری ارتباط با هواپیماهای دیگر بود که صدایی از پرواز ۳۰۲ مکالمات آنها را قطع کرد. این صدا فریاد می‌زد: توقف! توقف! که اشاره می‌کرد باقی ارتباطات غیرضروری باید متوقف شود.

این منبع گفت که صدای خلبان بسیار وحشت‌زده بود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا