خودروصنعت، معدن، تجارت

بیش از ۸۰درصد مطالبات قطعه‌سازان پرداخت شد/ مطالبات ۲۰۰قطعه‌ساز کوچک تسویه نشده است

 

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان از پرداخت ۸۰درصد مطالبات قطعه‌سازان توسط خودرو‌سازی‌ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  آرش محبی‌نژاد در گفت‌و گویی اظهار کرد: تاکنون بیش از ۸۰ درصد از چهار هزار میلیارد تومان تسهیلاتی که قرار بود به قطعه سازان پرداخت شود به حساب آن‌ها واریز شده، اما با این وجود همچنان مطالبات بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ قطعه ساز کوچک تسویه نشده است.

همچنین بخوانید

وی به برخی از بانک‌ها که هنوز سهم مشخص شده خودشان را به طور کامل به قطعه‌سازان پرداخت نکرده‌اند اشاره کرد و گفت: بر اساس پیگیری‌های انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان، قرار بود این مبلغ تا ۱۵ اسفند تسویه شود اما مطالبات از برخی بانک ها از جمله ملی، توسعه صادرات و سپه هنوز باقی مانده است.

محبی‌نژد اضافه کرد: البته برخی بانک‌های خصوصی نتوانستند در این راه موفق عمل کنند و به همین خاطر پرداختی هایشان به بانک ملی واگذار شد که البته این بانک هم فعلا منتظر خط اعتباری بانک مرکزی است.

بر این اساس، با توجه به این که حوزه قطعه سازی کشور بخش انبوه و قابل توجهی از نیروی انسانی فعال را در دل خود جای داده و در واقع این عرصه به عنوان عنصری ضروری و مکمل برای خودروسازی کشور مشغول به فعالیت است، ضرورت دارد تا با تسریع پرداخت بدهی خودروسازی‌ها به این صنعت مهم از نبودی آن جلوگیری کرد.

 

منبع
اقتصادآنلاین – فاطمه اکبرخانی

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا