بورسفرابورس

شرکت تولید گوشت مرغ ماهان «زماهان» سومین شرکت تولید گوشت مرغ

رحمان محمدی عنوان کرد:

دیرعامل گوشت مرغ ماهان ضمن معرفی، اعلام آخرین وضعیت مالی و عملکری و برنامه های آینده از تحقق۵۰ درصدی سود خبر داد تا این شرکت برای فردا آماده عرضه اولیه باشد .

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  جلسه معارفه شرکت تولید گوشت مرغ ماهان جهت بررسی آخرین وضعیت مالی و عملکردی قبل از ظهر امروز برگزارشد تا این شرکت ۴۰ میلیارد تومانی آماده عرضه اولیه ۱۰ درصدی معادل ۴۰ میلیون سهم برای فردا باشد.

همچنین بخوانید

تاریخچه و  فعالیت

رحمان محمدی مدیرعامل شرکت تولید گوشت مرغ ماهان با بیان اینکه ماهان یکی از اولین شرکت هایی است که در حوزه تولید جوجه یک روزه وارد بورس می شود، گفت: این شرکت در ۱۴ آبان سال ۶۹ بصورت سهامی خاص تاسیس و در تهران به ثبت رسید. سهامدار عمده این شرکت، هلدینگ کشاورزی کوثر است که از واحدهای تحت پوشش سازمان اقتصادی کوثر بشمار می آید.

وی درخصوص فعالیت شرکت افزود: “زماهان” در عملیات مرغداری،پرورش طیور،تولید گوشت مرغ ، تخم مرغ ، جوجه یک روزه و پولت تخم گذار فعالیت دارد.واحدهای در اختیار شامل دفتر مرکزی در کرمان،دفتر پشتیبانی در تهران،کارخانه دام در جاده قدیم کرمان- ماهان، دو کارخانه جوجه کشی در جاده ماهان و اشراق ورامین ،همچنین مزارع ۴ گانه، سه گانه و دو گانه به همراه یک واحد ۳۲ هزار قطعه ای در آبیک، یک واحد مشارکتی در سلطانیه و واحد پرورش پولت در سهیله کرج هستند.

وی با بیان اینکه شرکت مرغ ماهان به عنوان تولیدکننده جوجه یک روزه گوشتی و مرغ مادر شناخته می شود،گفت: ظرفیت تولید مرغ مادر در این صنعت ۲۵.۸ میلیون قطعه  طی دوره ۱۸ ماهه و تعداد واحدهای جوجه ریزی در سطح کشور ۷۰۳ واحد است که در قالب ۶۰۰ شرکت فعالیت می کنند و ۱۱.۵ میلیون قطعه مرغ مادر در این واحدها بطور سالانه ریخته می شود که تا ظرفیت واقعی،جای خالی بسیاری دارد.

محمدی با بیان اینکه در حوزه مرغ گوشتی ۳ شرکت ماهان، زربال و زنجیره شرق فعالیت دارند،گفت: دو شرکت زربال و زنجیره شرق زنجیره تامین را در شرق و شمال ایران برعهده دارند و با برنامه های در دست اقدام”زماهان” نیز به عنوان شرکت سوم در زنجیره تامین و تولید گوشت مادر فعالیت خواهد داشت.

وی از هدف گذاری رسیدن به تولید ۱۱۵ میلیون جوجه یک روزه گوشتی در سال ۹۸ خبر داد و گفت: سهم شرکت ماهان از این تعداد ۴۵ میلیون قطعه است که باید در سال آتی تولید و عرضه شود.همچنین با برنامه تولید ۳۰ هزارتن گوشت مرغ، سهم ماهان ۵ هزار تن و تولید ۵۸۰ قطعه پولت تخم گذار در دستور کار سال آینده است.

این مقام مسئول درخصوص وضعیت تامین خوراک گفت: تامین خوراک از محل دلار ۴۲۰۰ تومانی و شرکت های مدون توزیع کننده خوراک دام صورت می پذیرد.با برنامه ریزی ها و تامین نقدینگی مشکل خاصی در این خصوص نداشتیم و ذخیره استراتژیک ۳ ماهه صورت گرفته است. به لحاظ اهمیت گوشت مرغ در سبد خانوار و حمایت دولت به نظر نمی آید که تخصیص دلار ۴۲۰۰ تومانی در سال ۹۸ برداشته شود اما در این صورت هم متناسب با تغییر نرخ،تصمیم گیری هایی اتخاذ خواهد شد.

ریسک ها و سهم بازار

محمدی درخصوص ریسک های شرکت و سهم بازار در میان رقبا گفت: بزرگترین ریسک بحث تامین نهاده ها است که ۹۰ درصد آن وارداتی است که با سیاست های اتخاذ شده امید می رود شاهد ریسک زیادی نباشیم و مورد دیگر به بیماری های طیور برمی گردد.حدود ۳ تا ۴ درصد سهم بازار در جوجه یک روزه گوشتی به این شرکت تعلق دارد.

وی درخصوص تسهیلات دریافتی نیز گفت: ۸ میلیارد تومان تسهیلات از بانک سپه با نرخ ۱۳ درصد دریافت شده که ۵ میلیارد آن باقیمانده است و طی ۵ سال باید پرداخت شود.همچنین دو وام ۲.۵ میلیارد تومانی با سود ۱۸ درصدی هم از بانک کشاورزی دریافت شده که باید ۶ ماهه تسویه شود.

مدیرعامل تولید گوشت مرغ ماهان باتوجه به اینکه سال مالی این شرکت منتهی به آذر است از محقق شدن ۱۵ میلیارد تومان سود طی ۳ ماهه نخست سال مالی “زماهان” خبر داد و گفت: کاری که در ارتباط با براورد سود مورد انتظار (۳۱ میلیارد تومان) در سال ۹۸ صورت گرفته، برگرفته از تجارب کارشناسان مجموعه است و دستیابی به سود ۲.۷ میلیارد تومانی سال گذشته در مقایسه با سال آتی ابهاماتی را بوجود آورده که محقق شدن سود ۱۵ میلیاردی نشانگر منصفانه بودن این براورد است.

 

 

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا