صنعت، معدن، تجارتصوت

برگزاری کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و آذربایجان از برگزاری سیزدهمین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی این دو کشور در باکو خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  حسین پیرموذن در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: این همایش به مدت سه روز در جمهوری آذربایجان برگزار و با استقبال اکثر تولیدکنندگان و صادرکنندگان آذربایجانی و ایرانی حاضر در همایش مواجه شد.

وی همچنین اظهارداشت: جلسات خوبی در حاشیه این همایش با وزرای اقتصاد، صنایع، گمرک و حتی ریاست جمهوری آذربایجان برگزار گردید.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و آذربایجان گفت: خوشبختانه در پایان نشست کمیسیون مشترک سه سند همکاری اقتصادی بین تهران و باکو به امضا رسید.

وی ضمن اشاره به اینکه اصل سند دال بر ادامه توافقات قبلی بود، افزود: بطورکلی در نشست های قبلی توافق راه اندازی کارخانه داروسازی و اتومبیل سازی از طرف ایران در آذربایجان نهایی شده بود.

پیرموذن اظهارداشت: درخواست رئیس جمهور آذربایجان از ایران مبنی بر ایجاد کارخانه تولید اتوبوس در آذربایجان بود که در سند قید و به امضا رسید.

وی به رادیو اقتصاد ادامه داد: اتمام پروژه راه آهن آستارا تا آستارا از دیگر مباحث مورد توافق بودکه گفتگو ها و رایزنی های خوبی در این زمینه انجام شد.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و آذربایجان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه مگراین توافقات در گذشته انجام نشده بود، یادآورشد: مشکلاتی به لحاظ فنی مانند نقل و انتقالات مالی متاثر از تحریم ها در بحث اجرای پروژه ها وجود داشت که خوشبختانه با مذاکرات صورت گرفته بین مقامات دو طرف و امضای سه سند مزبور به نظر می رسد اشکلات و نواقص توافقات قبلی برطرف شده باشد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا