امور زیربناییتعاون و اشتغال

آخرین خبر از تغییرات دستمزد کارگران / توافق بر سر تورم حاصل شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در خصوص میزان تورم دوازده ماهه با نمایندگان کارگری و کارفرمایی توافق حاصل شد، گفت: دستمزد سال ۹۸ کارگران تا ساعاتی دیگر نهایی می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد شریعتمداری پس از گذشت ۶ ساعت از نشست شورای عالی کار برای تعیین دستمزد کارگران برای سال ۹۸ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکید رئیس جمهور برای ایجاد شرایط مطلوب برای حقوق بگیران برای جلسات دستمزد راهگشا بود.

وی ادامه داد: در تبصره یک ماده ۴۱ قانون کار که صراحت دارد به نرخ رسمی تورم توجه کنیم، بین نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت در خصوص میزان تورم توافق حاصل شد و مورد پذیرش قرار گرفت.

همچنین بخوانید

شریعتمداری ادامه داد: در تبصره دو ماده ۴۱ قانون کار به موضوع تعیین دستمزد متناسب با حداقل معیشت خانوار اشاره دارد مذاکرات در این زمینه همچنان ادامه دارد و امیدواریم تا نیمه شب به یک جمع بندی با نمایندگان کارگران و کارفرمایان برسیم و دستمزد را تا ساعاتی دیگر اعلام کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جامعه کارفرمایی کشور نیازمند کارگران با انگیزه برای تولید رقابتی هستند که در این زمینه حداقل معیشت تأمین شود، صاحب انگیزه هستند و این کمک بزرگی برای تفاهم سه جانبه است.

وی ادامه داد: افزایش دستمزد در سال ۹۸ باید به گونه‌ای باشد که بخشی از افزایش هزینه‌های زندگی کارگران را تا حدودی پوشش دهد.

وی درباره زمان تعیین نهایی دستمزد گفت: امیدواریم تا ساعتی دیگر دستمزد به نتیجه برسیم.

 

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا