صنعت، معدن، تجارتكشاورزی و دامپروری

توزیع میوه شب عید در ۶۰ واحد صنفی تهران

نماینده اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران از توزیع سیب و پرتقال تنظیم بازاری با قیمت مصوب در ۵۰ تا ۶۰ واحد صنفی سطح این شهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  باقری در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد ضمن اشاره به وجود چهار هزار واحد صنفی در تهران افزود: قیمت هر کیلو پرتقال و سیب درختی شب عید برای مصرف کننده به ترتیب چهار و هفت هزار تومان است.

وی همچنین اظهارداشت: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و همینطور بازرسان اتحادیه بر روند توزیع میوه تنظیم بازاری نظارت می کنند.

همچنین بخوانید

نماینده اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران گفت: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف در واحدهای صنفی به خصوص تخطی از قیمت مصوب میوه های تنظیم بازاری می توانند با شماره تلفن ۱۲۴ و ۱۳۵ تماس حاصل کنند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود افزود: قیمت هرکیلو پیاز امروزدر میدان مرکزی میوه و تره بار به هشت هزار تومان، سیب زمینی شش هزار تومان و خیار گلخانه ای هشت تا هشت هزار و ۵۰۰ تومان رسید.

باقری در ادامه دلیل این افزایش قیمت را صادرات دانست و اظهارداشت: اکثر این محصولات به عراق، ترکیه، روسیه و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود چرا که در این بازارهاکالاهای مزبور گران تر از بازارهای داخلی به فروش می رسند.

وی به رادیو اقتصاد یادآورشد: اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران یک تا یک ماه و نیم پیش که خیار کیلویی شش هزار تومان، پیاز چهار هزار تومان و … بود مکاتباتی با اتاق اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و غیره انجام دادمبنی بر اینکه با ادامه این روندشب عید مردم به مشکل برمی خورند چون عرضه کم، تقاضا زیاد و به تبع قیمت ها روند صعودی به خود می گیرد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا