بورسبورس اوراق

سازمان بورس با افزایش سرمایه ۹۵۶ درصدی «قاروم» از دو محل موافقت کرد

با توجه به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار قند ارومیه سرمایه خود را از ۱.۶ میلیارد تومان به ۱۷.۱ میلیارد تومان و به میزان ۹۵۶ درصد افزایش خواهد داد.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  این افزایش سرمایه قند ارومیه از دو محل اندوخته طرح توسعه و سود انباشته به منظور جبران مخارج سرمایه گذاری انجام شده و اصلاح ساختار مالی انجام خواهد شد.

همچنین بخوانید

 در همین رابطه نهاد ناظر بازار سرمایه اعلام کرد: «در اجرای قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران، تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت قند ارومیه (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نشد و افزایش سرمایه از نظر این سازمان بلامانع است.»

بر این اساس،۸.۱ میلیارد تومان از این افزایش سرمایه از محل سود انباشته و ۷.۴ میلیارد تومان آن نیز از محل اندوخته طرح توسعه است.

همچنین انجام افزایش سرمایه، حداکثر تا ۶۰ روز از تاریخ این مجوز(۲۷ اسفند ماه) امکان‌پذیر خواهد بود. عدم انجام افزایش سرمایه در مهلت مقرر، موجب ابطال این مجوزشده و انجام آن مستلزم اخذ مجوز جدید از سازمان بورس و اوراق بهادار خواهد بود.

 

منبع
اقتصاد آنلاین - رامین بیات

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا