بانکبانک و بیمه

تعیین تکلیف بدهی حدود۲۰۰هزارنفر از کشاورزان

رئیس اداره کل وصول مطالبات و اجرای بانک کشاورزی از تعیین تکلیف و امهال بدهی حدود ۲۰۰ هزار نفر از کشاورزان در قالب بند خ تبصره ۳۳ خبر داد.

به گزارش آرمان اقتصادی و به نقل از روابط عمومی و همکاری های بین الملل بانک کشاورزی، فریدون بهبهانی با اعلام این خبر افزود: بیست وششم دی ماه سال جاری مصوبه هیئت محترم وزیران در خصوص بند خ تبصره ٣٣ قانون برنامه ششم از سوی بانک مرکزی به سیستم بانکی ابلاغ شد که با توجه به آمادگی قبلی، یک روز بعد و از تاریخ ۲۷ دی ماه  این دستور العمل در این بانک اجرایی شد.

وی با بیان اینکه  از ۲۰هزار میلیارد اعتبار تخصیصی از سوی دولت محترم، مبلغ ۱۸ هزار میلیارد ریال به بانک کشاورزی اختصاص یافته است تصریح کرد: طی ۲ ماه گذشته، با صرف بیش از  ۶۰درصد آن معادل۱۱هزار میلیارد ریال، بدهی حدود  ۲۰۰هزار کشاورز امهال شده است.

بهبهانی افزود: در مورد کشاورزان مشمول بند مذکور هیچ گونه اخطار، پیگیری و صدور اجراییه صورت  نمی گیرد و  اجرای مصوبه دولت مربوط به امهال بدهی کشاورزان خسارت دیده با قوت و با همکاری دستگاه های ذیربط در حال اجرا است.

 وی با یادآوری این موضوع که به دلیل محدودیت  اعتبار تخصیص یافته برای بخشودگی سود و جرایم بدهی کشاورزان ، در حال حاضر  امهال سه ساله بدهی های بیشتر از ٢٠ میلیون تومان میسر نیست تصریح کرد: این به معنای توقف اجرای مصوبه نیست و اجرای مصوبه در شعب بانک ادامه دارد.

بهبهانی از بسته حمایتی وصول بانک کشاورزی با هدف تعامل و حمایت از بدهکاران غیر مشمول بند خ  که توان بازپرداخت بدهی سررسیده خود را ندارند خبر داد و گفت: در قالب این طرح  با دریافت ١٠ تا ٢٠ درصد بدهی سررسیده ، امهال را انجام می دهیم.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا