بانکبانک و بیمهطلا و ارز

سپرده‌گذاری ارزی در بانک ها ، قاونمند می شود؟

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از بررسی طرح سپرده‌گذاری ارزی در مجلس برای تبدیل کردن آن به قانون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از ایبِنا، عزت الله یوسفیان ملا با اشاره به اهمیت سپرده‌گذاری ارزی در بانک‌ها، گفت: در زمینه سپرده‌گذاری ارزی در بانک‌ها خلاء قانونی و خلاء اعتماد عمومی داریم.

وی با بیان اینکه قانون صریحی برای سپرده‌گذاری ارزی در سیستم بانکی کشور وجود ندارد، اظهار داشت: از آنجایی که هیچ قانونی در این زمینه وجود ندارد مشخص نیست اگر مردم دلار و یورو در بانک سپرده‌گذاری کنند، چه اتفاقی برای سرمایه آنها می‌افتد.

سپرده گذاری ارزی

وی با اشاره به اینکه در مجلس طرحی برای سپرده‌گذاری ارزی مطرح است، بیان داشت: این طرح یا قانون سپرده‌گذاری می‌تواند با جلب اعتماد عمومی سرمایه‌های ارزی کشور را جذب سیستم بانکی کند و در آن هم نفع سپرده‌گذار دیده شود هم منافع بانک‌ها.

یوسفیان ملا تاکید کرد: قانون می‌تواند اعتماد مردم به دولت و سیستم بانکی را قرص و محکم کند، با این حال طرح سپرده‌گذاری ارزی هنوز در حال بررسی بوده و نهایی نشده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان داشت: هر زمان این طرح در صحن علنی بررسی و تصویب شود و از سوی دیگر به تایید شورای نگهبان برسد باید از سوی دولت اجرایی و نسبت به جذب سرمایه‌های ارزی در بانک‌ها اقدام شود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا