راه و ساختمان

تخطی از سرعت مطمئنه عامل ۲۶ درصد تصادفات

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: بطورکلی از ابتدای طرح نوروزی تاکنون نزدیک به ۲۶ درصد از علل تصافات مربوط به تخطی از سرعت مطمئنه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  سرهنگ حسن خسروجردی در برنامه «بهار پلاک ۹۸» رادیو اقتصاد افزود: طی چند روز گذشته و از ابتدای طرح نوروزی همه شاهد بارش برف و باران در برخی از استان های کشور بودند.

وی همچنین اظهارداشت: تعدادی از تصادفات واژگونی به دلیل رعایت نکردن سرعت مطمئنه بوده است.

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور ناجا ۱۳ درصد دیگر علل تصافات جاده ای طی این مدت را انحراف به چپ در راه های دو طرفه عنوان کرد و گفت: رانندگان برای جلوگیری از تصادفات و کاهش مرگ و میر جاده ای ضمن داشتن آرامش خاطر در هنگام رانندگی با سرعت مطمئنه و مجاز برانند.

وی در ادامه این مصاحبه رادیویی افزود: متاسفانه طی چند روز گذشته تعدادی از هموطنان در تصادفات جاده ای به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات از سوی برخی رانندگان فوت یا مجروح شدنداما آمارها نشان می دهد میزان تصادفات چند درصد نسبت به سال قبل در محورهای مواصلاتی کمتر شده است.

خسروجردی تصریح کرد: کمتر شدن میزان تصادفات حاکی از رعایت و توجه بیشتر رانندگان به قوانین و مقررات رانندگی است.

وی همچنین به رادیو اقتصاد ضمن اشاره به وضعیت جاده های کشور گفت: هم اکنون ترافیک در مسیر جنوب به شمال محور کرج به چالوس از ابتدای محور تا کیلومتر چهار بصورت نیمه سنگین و در طول محور نیز پر حجم ولی روان گزارش شده است.

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور ناجا افزود: ترافیک در مسیر جنوب به شمال محور هراز و ترافیک در آزاد راه تهران به کرج هم بصورت پر حجم و روان است.

وی تصریح کرد: همچنین ترافیک در آزاد راه کرج به قزوین در محدوده مهرشهر به صورت نیمه سنگین و در طول محور بصورت پر حجم و روان گزارش شده است.

خسروجردی ترافیک در آزاد راه تهران به قم، آزاد راه زنجان به تبریز و همینطور محورهای سبزوار به مشهد، تربیت حیدریه به مشهد و همچنین قوچان به مشهد را بصورت پر حجم و روان اعلام کرد.
وی گفت: سایر محورهای مواصلاتی کشور نیز از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردار است.

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور ناجا ضمن اشاره به اینکه مشکل خاصی در محورهای مواصلاتی کشور وجود ندارد، افزود: تنها محور شاهرود – آزاد شهر در گردنه خوش ییلاق که از روزهای گذشته به دلیل رانش کوه بسته شده همچنان مسدود است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا