بین الملل

سقوط سنگین قیمت نفت با نگرانی از کند شدن رشد اقتصاد جهان

درحالی‌که با تمرکز سرمایه‌گذاران به عدم پیشرفت مذاکرات تجاری و داده‌های اقتصادی هشداردهنده آلمان و آمریکا، نگرانی از کند شدن شدید اقتصاد جهانی و کاهش تقاضای نفت تشدید شد، قیمت نفت سقوط کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، روز جمعه، درحالی‌که با تمرکز سرمایه‌گذاران به عدم پیشرفت مذاکرات تجاری و داده‌های اقتصادی هشداردهنده آلمان و آمریکا، نگرانی از کند شدن شدید اقتصاد جهانی و کاهش تقاضای نفت تشدید شد، قیمت نفت خام حدود ۲ درصد سقوط کرد.

پس از اینکه داده‌ها نشان داد در ماه مارچ تولید اروپا، ژاپن و آمریکا سقوط کرده است، شاخص‌های مهم وال‌استریت بین ۱ تا ۲ درصد سقوط کردند.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۸۳ سنت یا ۱.۲۲ درصد سقوط کرد و به ۶۷.۳۰ دلار رسید و با ۰.۲ درصد افت، به هفته خود پایان داد. این درحالی است که این شاخص نفتی، روز پنج‌شنبه، به بالاترین رکود ۴ ماهه خود، ۶۸.۶۹ دلار رسیده بود.

امسال تحت تأثیر توافق کاهش تولید اوپک پلاس و تحریم‌های آمریکا بر ضد ایران و ونزوئلا، قیمت شاخص برنت بیش از ۲۰ درصد رشد کرده است.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۹۴ سنت یا ۱.۶ درصد سقوط کرد و به ۵۹.۰۴ دلار رسید. دابلیوتی‌ای هم روز پنج‌شنبه رکورد ۲۰۱۹ خود، ۶۰.۳۹ دلار، را ثبت کرده بود. این شاخص نفتی هفته خود را با ۰.۸ درصد رشد به پایان رساند.

دلیل دیگری که امروز قیمت نفت را تحت فشار قرار داد، تقویت ارزش دلار در برابر ارزهای دیگر جهان بود که نفت را برای دارندگان سایر ارزهای جهان گران‌تر کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا