بین الملل

بدترین عملکرد تولید اروپا در ۵ سال اخیر ثبت شد

شاخص مدیران خرید این منطقه نشان می‌دهد که در ماه مارچ، فعالیت‌های تولیدی اروپا بدترین عملکرد خود در بیش از ۵ سال اخیر را داشته است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از فایننشال تایمز، اقتصاد منطقه یورو تحت فشار تقاضای ضعیف جهانی و آشفتگی‌های سیاست قرار دارد و شاخص مدیران خرید این منطقه نشان می‌دهد که در ماه مارچ، فعالیت‌های تولیدی اروپا بدترین عملکرد خود در بیش از ۵ سال اخیر را داشته است.

در ماه مارچ شاخص مدیران خرید (پی‌ام‌آی) شرکت‌های تولیدی از ۴۹.۴ واحد در ماه فوریه، به ۴۷.۷ واحد افت کرد. این افت شدید تاکید می‌کند که نرخ تولیدات اروپا حالا در حال کاهش است.

شاخص مدیران خرید کل شرکت‌های اروپا (نه فقط تولیدی)، در ماه مارچ به پایین‌ترین سطح چندساله خود رسید و از ۵۱.۹ واحد در ماه فوریه، به ۵۱.۳ واحد افت کرد.

درحالی‌که شاخص کل اروپا همچنان از رقم مهم ۵۰ بالاتر باقی مانده است (رقم بالاتر از ۵۰ نشانه رشد فعالیت و رقم پایین‌تر از ۵۰ به معنای کوچک‌تر شدن و آب رفتن فعالیت است)، فعالیت بخش تولیدی در آلمان و عملکرد اقتصاد فرانسه افت شدیدی را نشان داده است.

داده‌های پی‌ام‌آی بزرگترین اقتصادهای اروپا نشان می‌دهد، شاخص گسترده تولید آلمان، در ماه مارچ با بیشترین سرعت خود در ۶ و نیم سال گذشته کاهش یافته، درحالی‌که بخش خصوصی فرانسه با رشد منفی روبرو شده است.

در ماه مارچ، شاخص مدیران خرید بخش کارخانجات آلمان از ۴۷.۶ واحد در ماه فوریه به ۴۴.۷ واحد سقوط کرد و فاصله خود با رقم ۵۰ که رشد را از انقباض جدا می‌کند، بیشتر کرد. این میزان افت در فعالیت‌های تولیدی، برای اقتصاددانان جهان غافل‌گیرکننده بود؛ تحلیل‌گران شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز، پیش‌بینی می‌کردند این شاخص در ماه مارچ رقم ۴۸ واحد را ثبت کند.

شاخص مدیران خرید فرانسه هم در ماه مارچ، از ۵۰.۴ واحد در ماه فوریه، به ۴۸.۷ واحد سقوط کرد که خیلی پایین‌تر از رقم ۵۰.۷ واحدی است که تحلیل‌گران شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند.

داده‌ها نشان داد که هم بخش خدمات و هم بخش کارخانجات فرانسه، در ماه مارچ رشد منفی داشته‌اند و به ترتیب بدترین عملکرد ۲ و ۳ ماهه خود را ثبت کرده‌اند.

پس از انتشار این داده‌ها، نرخ برابری یورو با دلار که در ابتدای روز تقویت شده بود، هرآنچه سود کرده بود را از دست داد و در نهایت ۰.۵ درصد پایین‌تر از نرخ بسته شده روز گذشته، در ۱.۱۳۲ دلار، به کار خود پایان داد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا