بین الملل

سقوط سنگین وال‌استریت با نگرانی از رشد اقتصاد جهان

با تشدید نگرانی‌های سرمایه‌گذاران در مورد کندتر شدن اقتصاد جهان به دنبال چشم‌انداز محتاطانه فدرال‌رزرو در هفته گذشته و داده‌های اقتصادی ضعیف جهان، شاخص‌های سهام وال‌استریت سقوط کردند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، روز جمعه، با تشدید نگرانی‌های سرمایه‌گذاران در مورد کندتر شدن اقتصاد جهان به دنبال چشم‌انداز محتاطانه فدرال‌رزرو در هفته گذشته و داده‌های اقتصادی ضعیف از سراسر جهان، شاخص‌های سهام وال‌استریت، به شدت سقوط کردند.

میانگین صنعتی داوجونز، بدترین سقوط روزانه خود در سال ۲۰۱۹ را ثبت کرد و ۴۶۰.۱۹ واحد یا ۱.۷۷ درصد پایین آمد و در ۲۵۵۰۲.۳۲ واحد به کار خود پایان داد. اس‌اندپی ۵۰۰ هم ۵۴.۱۷ واحد یا ۱.۹۰ درصد سقوط کرد و در ۲۸۰۰.۷۱ واحد بسته شد. سقوط سنگین کامپوزیت نزدک هم این شاخص را ۱۹۶.۲۹ واحد یا ۲.۵۰ درصد پایین آورد و به ۷۶۴۲.۶۷ واحد رساند.

در اتفاقی بسیار هشدار دهنده، برای اولین بار از سال ۲۰۰۷ تا کنون فاصله سود اوراق قرضه ۳ ماهه با سود اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا منفی شد و موجب معکوس شدن آن‌چه به آن منحنی سود اوراق قرضه می‌گویند شد. این منحنی وقتی معکوس می‌شود که سود اوراق کوتاه‌مدت از سود اوراق بلندمدت بیشتر شود. سرمایه‌گذاران این اتفاق را به عنوان شاخص مطمئنی برای وقوع رکود اقتصادی در آینده نزدیک به حساب می‌آورند.

سهام بانکی، پیشتاز سقوط بودند؛ سهام سیتی‌گروپ بیش از ۴ درصد سقوط کرد. سهام گلدمن ساکس، سیتی گروپ، جی‌پی مورگان و بانک آمریکا هر کدام لااقل ۲.۹ درصد از ارزش خود را از دست دادند.

روز جمعه با داده‌های هشدار دهنده دیگری از سراسر جهان همراه بود؛ فعالیت تولیدکنندگان آلمان به پایین‌ترین سطح ۶ ساله سقوط کرد و در فرانسه تولید و خدمات، به ترتیب، با کندترین رشد خود در ۳ ماه اخیر و ۲ ماه اخیر روبرو شدند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا