امور زیربناییراه و ساختمان

تکمیل ۳۳ پروژه اجرایی با ۱۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری/ ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای ۲۰۰ پروژه عمرانی و توسعه‌ای در سال ۹۷

محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با موفق ارزیابی کردن عملکرد این سازمان از حیث توسعه ظرفیت‌ها و امکانات در سال ۹۷، گفت: سال گذشته ۳۳ پروژه اجرایی با سرمایه گذاری بیش‌از ۱۸۰۰ میلیارد تومانی، تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی از وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد در تشریح مهم ترین دستاوردها و اقدامات این سازمان در سال ۹۷ با بیان اینکه در سال گذشته از محل منابع داخلی سازمان بنادر حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان برای مطالعه و اجرای  ۲۰۰ پروژه عمرانی و توسعه ای سرمایه گذاری شد، اظهار کرد: خوشبختانه در سال ۹۷، تجهیز پایانه ۲ کانتینری بندر شهید رجایی به ۱۲ دستگاه جرثقیل کانتینری و ۳ دستگاه ترانس تینر توسعه پیدا کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه «عملیات اجرایی فاز ۳ توسعه پایانه کانتینری بندر شهید رجایی در سال ۹۷ با اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان شروع شد»، گفت: علاوه بر تکمیل و بهره‌برداری ۳ پست اسکله با طول ۶۰۰ متر در بندر انزلی، ۸ دستگاه مکنده غلات نیز در بندر چابهار به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از نوسازی، بازسازی و تعمیر خطوط ریلی و سوزن های بنادر امام خمینی(ره) و شهید رجایی به طول ۱۶ کیلومتر خبر داد و اظهار داشت: زیرساختهای گردشگری دریایی در ۱۵ نقطه از سواحل کشور تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان تکمیل و بهره‌برداری از ۱۲ پروژه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در سال ۹۷  ببا سرمایه‌گذاری ۲۵۷ میلیارد تومان در بنادر کشور، تاکید کرد: بهره‌برداری از سیلوی غلات ۵۰ هزار تنی، مخازن نگهداری فراورده های نفتی سنگین ۲۰ هزار متر مکعبی در بندر امام خمینی (ره)؛ آغاز عملیات اجرایی کارخانه تولید دام طیور در بندر امام و تکمیل مراحل نهایی انعقاد قرارداد بهره‌برداری از نخستین ترمینال تمام مکانیزه مواد معدنی جنوب کشور در بندر شهید رجایی با اشتغال زایی ۳۷۵ نفر، بخشی از سرمایه‌گذاری های توسعه‌ای و عمرانی بنادر کشور توسط بخش خصوصی قلمداد می‌شود.

تعاملات بین المللی سازمان بنادر در سال ۹۷

مدیرعامل سازمان بنادرو دریانوردی، از تخصیص ۲۲۰ میلیارد توام منابع از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر به بخش خصوصی برای ۲۳ طرح در سال ۹۷ خبر داد و درخصوص تعاملات بین‌المللی این سازمان در سال گذشته اظهار داشت: در زمینه تعاملات بین المللی و دیپلماسی دریایی نیز سازمان بنادر موفق شد در اجلاس سازمان بین المللی دریانوردی ( IMO) ، سازمان بین‌المللی هیدروگرافی ( IHO) ، سازمان همکاری های اقتصادی ( ECO) و پیانک، پیشنهاد موثری ارائه کند.

وی حضور کی تاک لیم؛ دبیرکل آیمو برای اولین بار در ایران به مناسبت هفتادمین سالگرد تاسیس سازمان بین‌المللی دریانوردی را یکی مهم‌ترین رویدادهای سازمان بنادر در سال جاری برشمرد.

برگزاری ۲۰ رخداد منطقه ای و بین المللی در سال جاری

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به برگزاری ۲۰ رخداد منطقهای و بین‌المللی در سال جاری در حوزه فعالیت‌های بندری و دریایی، برگزاری هفتمین کمیته مشترک همکاری های بندری و دریایی بین ایران و هند، اضافه کرد: در سال گذشته کریدور ترانزیتی چابهار و موافقت نامه چند جانبه ایران، هند و افغانستان، با تبادل کالاهایی که انجام شد، عملا فعال شد.

راستاد با اعلام خبر انعقاد و عملیاتی شدن " قرارداد راهبری بندر شهید بهشتی چابهار  توسط شرکت IPGL هندوستان "، برگزاری اجلاس ۵ جانبه کشورهای حاشیه خزر برای تهیه پروتکل ایمنی دریانوردی، همایش بینالمللی توسعه چابهار برای گشایش بار و تعاملات جدید از طریق چابهار و دوسالانه سواحل و بنادر و سازه های دریایی ( ICOPMAS ۲۰۱۸) از مهم ترین رویدادهای سال ۹۷ محسوب میشود.

افزایش سهم ریلی دربندر شهید رجایی

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام افزایش سهم جا به جایی ریل در بندر شهید رجایی از ۱۰ به ۱۳ درصد، خاطرنشان کرد: در حوزه تعرفه ها، تلاش شد تخفیفات بندری هم راستا با سیاست های بانکی کشور و بر اساس صرفه و صلاح سازمان بنادر اعمال شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در بخش دیگری از سخنان اش با اشاره به فعالیت های دریایی ارتقای ایمنی دریانوردی، از خارج سازی ۷ فروند شناور مغروقه از آب های خوزستان و بوشهر در سال جاری خبر داد و افزود: به منظور ارتقای فعالیت های هدایت کشتی ها به درون بنادر، " سامانه تصمیم یار " که برای اولین بار توسط سازمان بنادر در داخل کشور طراحی و ساخته شد، در استان بوشهر به بهره برداری رسید.

بهره‌برداری از سیستم شناسایی خودکار کشتی  به صورت ماهورهای در سال ۹۷

راستاد از تولید ۳۰ سلول نقشه الکترونیکی برای بنادر و آبراه های کشور خبر داد و گفت: در راستای کنترل ترافیک دریایی و ایمنی دریانوردی ، ایستگاه های بدون پرسنل ( UNMAN) در کوه مبارک، رامسر و چابهار برای پوشش کامل رادیویی به بهرهبرداری رسید.

وی همچنین از بهرهبرداری سیستم شناسایی خودکار کشتی به صورت ماهوارهای خبر و افزود: در زمینه مطالعات راهبردی و اقدمات توسعه مدیریت، سند چشم انداز سازمان بنادر در سال ۹۷ تدوین و تصویب شد.

راستاد همچنین از" تکمیل طرح جامع بنادر بازرگانی کشوردر راستای جهت گیری راهبری کشور در جهت واگذاری بنادر کوچک " ؛ " تکمیل سند جامع هوشمند سازی بنادر کشور" و "راهاندازی گنجینه دریایی دریانوردی ایرانیان در دریای خزر در بندر نوشهر" در سال ۹۷ خبر داد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در پی استقرار نظام ارزیابی عملکرد و استقرار چرخه مدیریت بهره وری در سال جاری، این سازمان موفق شد جایزه ملی بهرهوری ۱۴۰۴ را به عنوان دستگاه برتر دریافت کند.

راستاد از تکمیل مطالعات تدقیق مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی استان هرمزگان و کسب لوح تقدیر رتبه برتر در محور توسعه دولت الکترونیک در جشنواره شهید رجایی از ریاست جمهوری خبر داد و گفت: در زمینه آموزش های لجستیک بندری ، ۷۴۰ دوره آموزشی توسط ۳۰ موسسه آموزشی تحت نظارت سازمان بنادر در سال ۹۷ برگزار شد.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا