راه و ساختمانگردشگری

نخستین کشتی پیشرفته گردشگری ایرانی به آب انداخته شد

اولین کشتی پیشرفته مسافری و گردشگری تولید داخل، با ظرفیت انتقال ۲۲۰ سرنشین روز شنبه با حضور سورنا ستاری معاون رئیس جمهوری و غلامحسین مظفری مدیر عامل منطقه آزاد کیش به بهره برداری رسید و به ناوگان حمل و نقل دریایی کیش پیوست.
به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، این شناور با نام ‘تارمان تاپ تورز’ به دست مهندسان و متخصصان شرکت اروندان خرمشهر از فلز آلومینیم ساخته شده و در نوع خود بزرگترین و پیشرفته ترین کشتی مسافربری کشور محسوب می شود.

شناور مسافربری ‘تاماران تاپ تورز ‘، که دارای تاییدیه بین المللی است، علاوه بر حمل مسافر، می تواند تا ۸۰ تن بار و ۱۰ خورو را جا به جا و از طریق دو ورودی، بارگیری و تخلیه کند.

سرعت، قابلیت دریانوردی در شرایط جوی مختلف حتی حرکت در موجهای بلند ۴ متری از ویژگی های شناور تاپ تورز عنوان شده است، همچنین این شناور به صورت دو تکیه ساخته شده تا لرزش و تکانهای ناشی از امواج را به حداقل برساند.

مدیر عامل شرکت کشتی سازی اروندان خرمشهر، در حاشیه مراسم بهره برداری از کشتی مسافری تاپ تورز گفت: این شناور قرار بود توسط شرکتهای خارجی ساخته و تحویل داده شود اما به دلیل بدقولی این شرکتها کار ساخت آن از اسفند ماه سال ۹۶ به متخصصان شرکت اروندان سپرده شد و اکنون تکمیل و به چرخه حمل و نقل دریایی پیوسته است.

قربانی افزود: فعالیت این شناور هم اکنون در مسیر جزایر کیش، هندورابی و چارک در خدمت گردشگران و مسافران نوروزی است و قابلیت دریا نوردی در آبهای خلیج فارس را دارد.

مدیر عامل منطقه آزاد کیش در این مراسم در سخنانی، تقویت زیر ساختهای گردشگری و بویژه گردشگری دریایی را از سیاست های مدیریت این منطقه عنوان کرد و افزود: تحقق اهداف مورد نظر در بخش گردشگری و بهره برداری از ظرفیت های بی بدیل دریا و نعمت های خدادی نیازمند ابزار و راهکار های مناسب است .

غلامحسین مظفری بهره برداری از کشتی مسافربری، تاپ تورز را اقدامی مهم در تقویت گردشگری دریایی دانست و بر ضرورت مشارکت و جذب سرمایه گذاران در این بخش تاکید کرد.

همچنین در این مراسم سورنا ستاری معاون رئیس جمهوری تقویت زیرساختهای گردشگری و حمایت از بخش خصوصی را از سیاستها و رویکردهای دولت ذکر کرد و از اجرای اینگونه طرح ها ابراز خرسندی کرد .

بهره برداری از کشتی مسافری ‘تاپ تور’ دومین طرح گردشگری دریایی است که از ابتدای فروردین تا کنون در جزیره کیش اجرا شده است.
درنخستین طرح، اولین رستوران دریایی و زیر دریایی کشور ، در روز اول سال ۹۸ در مراسمی با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در این جزیره افتتاح شد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا