خودروصنعت، معدن، تجارت

ایران یک بازار بکر برای خودروسازها است/ چینی‌ها پیش فروش خودرو را منوط به وجود کامل قطعه کرده‌اند

شریک چینی بر روی مسئله پیش فروش بسیار حساس است و اعلام کرده وقتی قطعات کامل خودرو در انبار شرکت موجود باشد ما می‌توانیم اقدام به پیش فروش کنیم بر همین اساس است که مدت تحویل ما ۳ تا ۶ ماه است و معمولا تاخیری در تحویل خودروها نداریم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بابک صدرایی در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص وضعیت تولید خودرو و نحوه پیش فروش آن در کشور گفت: مطابق قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرویی که پیش فروش می‌شود باید قطعات منفصله آن در کارخانه موجود باشد و سپس پیش فروش و ثبت نام صورت بگیرد کما اینکه دیگر کمپانی‌های خودروسازی نیز در کشورهای دیگر چنین کاری انجام می‌دهند.

وی افزود: این شرکت به صورت جوینت ونچر با چینی‌ها اولین شرکت چینی خودروسازی در ایران است و سهم شریک چینی ۴۹ درصد و مدیرعامل نیز از سوی شریک چینی معرفی می‌شود بنابراین شرکای چینی ما نقش مستقیمی در سیاستگذاری‌ها و نحوه فروش خودرو دارند.

همچنین بخوانید

وی ادامه داد: در بین شرکت‌های خودورساز داخلی شرکت ما کمترین افزایش قیمت را داشته است ضمن اینکه شریک چینی بر روی مسئله پیش فروش بسیار حساس است و اعلام کرده وقتی قطعات کامل خودرو در انبار شرکت موجود باشد ما می‌توانیم اقدام به پیش فروش کنیم بر همین اساس است که مدت تحویل ما ۳ تا ۶ ماه است و معمولا تاخیری در تحویل خودروها نداریم.

ایران یک بازار بکر برای خودروسازها است/ چینی‌ها پیش فروش خودرو را منوط به وجود کامل قطعه کرده‌اند/ مشکلی در تامین قطعه نداریمصدرایی گفت: در این بازار آشفته بازار خودور داخلی ما تنها شرکتی هستیم که هم تولیدات‌مان مطابق برنامه است و هم به روز خودروها را به مشتری تحویل می‌دهیم و این سیاست ابلاغی از سوی مدیرعامل چینی ما است.

وی تاکید کرد: برای ما خوشنامی و رضایت مشتریان در اولویت بوده و حتی از سودآوری مهمتر است.

صداریی تصریح کرد: آمریکا به طور مستقیم صنعت خودرو ایران را تحریم کرد و همین عامل باعث شد که شرکت‌های چینی با احتیاط بیشتری با شرکای ایرانی خود کار کنند و حتی برخی از آنها به طور کامل قطع رابطه کردند ما نیز به سبب اینکه بخش خصوصی هستیم و بوروکراسی و پیچ و خم‌های کارخانه‌های دولتی را نداریم توانستیم راحت‌تر با چینی‌ها کار کنیم اما همین تحریم‌ها باعث شد پروژه توسعه ما و هدفگذاری برای صادرات فعلا مسکوت بماند.

وی افزود: شرکت خودروسازی چینی به دلیل سرمایه‌گذاری زیادی که در ایران کرده نمی‌تواند به آسانی بازار را ترک کند و می‌توان گفت که با وجود شرایط فعلی این شرکت در ایران ماندگار است و به تولید خود ادامه می‌دهد.

وی گفت: بازار ایران یک بازر بکر برای خودروسازها است ضمن آنکه می‌تواند به عنوان مرکزی برای صادرات به دیگر بازارهای منطقه نقش داشته باشد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا