اقتصاد کلان

از واریز اولین یارانه سال ۹۶ تا وارد کردن شماره شبا در سامانه سهام عدالت / زعفران افغان رقیب طلای سرخ ایرانی شد

آرمان اقتصادی- اقتصاد درهفته گذشته شاهد رویدادهایی چون برگزاری دهمین نمایشگاه بورس ، بانک و بیمه ، نمایشگاه خودروی شانگهای، بازگشایی سامانه سهام عدالت برای وارد کردن شماره شبا و واریز اولین یارانه نقدی سال ۹۶ بوده است.

به گزارش خبرنگارگروه اقتصاد آرمان اقتصادی، اقتصاد درهفته جاری شاهد خبرهای متفاوتی در بخش‌هایی چون بورس ، بانک، بیمه، صنعت و اقتصاد کلان بوده است.
 

در اوایل هفته دهمین نمایشگاه بورس، بانک ، بیمه با  حضور وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی ، وزیر امور خارجه ، رئیس سازمان بورس و رئیس کل بیمه مرکزی آغاز به کار کرد و این نمایشگاه در ۲۹ فروردین به کار خود خاتمه داد.
 

همچنین بخوانید
در هفته گذشته حداقل حقوق کارمندان دولت تعیین شد.
 

بعلاوه در هفته جاری شاهد آغاز به کار نمایشگاه خودروی شانگهای چین با رونمایی از برند‌های مختلف خودرو بوده‌ایم.
 
*شیپور جنگ خودرویی‌ها در شانگهای نواخته شد/ آغاز دوئل خودروسازان در سرزمین سرخ
*پرده برداری از خودرو خاص “ام جی” +تصاویر
*راه مکسوس تغییر کرد/ رونمایی از شاسی بلند D90 + تصاویر
*حضور رنگارنگ Faw در شانگهای/ گزارش تصویری از غرفه Faw
*بلوای “ب ام و” در شانگهای/ جنتلمن آلمانی با تمام قوا آمد
*جعبه جادویی جیپ در نمایشگاه خودرو/ جیپ سنگین و با اقتدار آمد + تصاویر
*مزدا، سرخ پوش به شانگهای آمد + تصاویر
*بازی برنده بنز با رقبا/ ستاره آلمانی کهکشانی شد
*ضعیف ترین غرفه نمایشگاه خودرو شانگهای/ لطفا به خودروهای ما دست نزنید! + تصاویر

 این درحالی است که در اواسط هفته جاری فرودگاه‌های تهران به مناسبت روزارتش ۴ ساعت تعطیل بود.
 

در هفته‌ای که گذشت سامانه سهام عدالت برای وارد کردن شماره شبا بازگشایی شد تا از این طریق مشمولین بتوانند شماره حساب خود را ارائه و در موعد مقرر سود سهام عدالت دریافت کنند.
 

در یکشنبه هفته گذشته اولین مرحله یارانه نقدی سال ۹۶ به حساب سرپرستان خانوار واریز شد که این موضوع با توجه به عدم افزایش بودجه یارانه نقدی و دو برابر شدن یارانه برخی از اقشار کم درآمد ابهامات فراوانی را به همراه داشت.
 

گفتنی است در روز چهارشنبه اخیر سامانه بانک داده‌های اقتصادی و مالی با حضور وزیر اقتصاد در وزارت امور اقتصاد ودارایی رونمایی شد.
 
در این میان خبر رئیس سازمان بورس از رشد چشمگیر اوراق اسلامی در سال گذشته و توصیه ی رئیس کمیته فقهی بازار سرمایه مبنی بر توسعه ابزارهای مالی با موازین شرعی از جمله نکات مهم به شمار می‌آید.
 

شایان ذکر است خواندن گزارش‌های میزان از فعالیت استارت آپ‌های اقتصادی با هدف اشتغال، میزان آب مصرفی برای تولید یک خودرو، از حرف تا عمل اجرایی شدن مسکن اجتماعی در خرداد ماه سال جاری، زعفران افغان رقیب طلای سرخ ایرانی و ادامه واردات اپل بدون پشتوانه از خبرهای مهم هفته گذشته بوده است.
 

انتهای پیام/
منبع:میزبان

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا