انرژی

مدیر عامل توانیر: برق هیچ شهری قطع نیست

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: با توجه به بارندگی های امروز، برق در هیچ شهری قطع نشده است؛ البته در شهر شیراز برق با هدف ایمنی به صورت دستی قطع شده که با پایدار شدن شرایط، به صورت مجدد وصل می شود.
به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، «محمدحسن متولی زاده» افزود: برق در تعدادی از روستاهای ۲ استان لرستان و کهگیلویه و بویراحمد به دلیل ریزش کوه قطع شده است.
وی ادامه داد: شبکه برق رسانی با وجود شرایط جوی برفی و بارانی کنونی کشور در آمادگی کامل به سر می برد.
مدیر عامل توانیر اضافه کرد: در بارندگی‌های اخیر برخی از شبکه ها آسیب دیدند، اما با توجه به آمادگی قبلی در سریعترین زمان ممکن این آسیب ها برطرف شده است.
متولی زاده اظهار داشت: در استان های گلستان و مازندران با وجود حجم بالای بارش ها و سیلاب، شبکه برق در نخستین ساعت ها به حالت عادی بازگشت.
وی گفت: ۹۰ درصد شبکه برق در این استان ها در پنج ساعت نخست وقوع سیلاب به حالت عادی برگشت و اکنون شرایط این ۲ استان عادی است.
مدیرعامل توانیر افزود: در شرایط اضطراری شبکه برق با هدف افزایش ایمنی به صورت دستی قطع و مجدد با عادی شدن شرایط در ۲ استان وصل شد.
متولی زاده از آماده باش کامل نیروهای برق منطقه ای خبر داد و افزود: هرزمان نیاز باشد از امکانات استان های معین نیز استفاده خواهد شد.
وی از برآورد اولیه میزان خسارت ها خبر داد و گفت: به دلیل تداوم شرایط و احتمال افزایش میزان خسارت ها، به محض پایداری اوضاع میزان کامل خسارت ها اطلاع رسانی می شود.
به گزارش ایرنا، با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی از هفته گذشته بیش از ۳۰۰ میلی متر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به ۱.۵ متر رسید.
بخش زیادی از مناطق شمالی و غربی گلستان شامل مزارع کشاورزی، راه ها، خانه های شهری و روستایی به زیر آب رفته است.
همچنین سیل هفته گذشته که در روزهای آخر سال ۹۷ در مازندران رخ داد، بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال به تاسیسات و مردم استان خسارت وارد کرد و هزاران هکتار زمین را به زیر آب برد.
بارش شدید باران از اوایل دوشنبه پنجم فروردین ۹۸ در شیراز و برخی نقاط فارس آغاز شد.

منبع
ایرنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا