بین الملل

فرانسه پرواز هواپیمایی ماهان را ممنوع کرد

فرانسه، به دنبال فشار سنگین آمریکا برای اقدام ضد ایرانی، پروازهای هواپیمایی ماهان ایران را به اتهام انتقال تجهیزات نظامی، در حریم هوایی خود ممنوع کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، فرانسه، به دنبال فشار سنگین آمریکا برای اقدام ضد ایرانی، پروازهای هواپیمایی ماهان ایران را به اتهام انتقال تجهیزات نظامی، در حریم هوایی خود ممنوع کرد.

تصمیم برای باطل کردن مجوز پرواز هواپیمایی ماهان در فرانسه پس از این انجام شد که آلمان هم پروازهای این هواپیمایی را در ژانویه ممنوع کرده بود.

فرانسه ۲ سال پیش و تحت ریاست‌جمهوری فرانسوا اولاند، درنظر داشت ماهان را تحریم کند، اما از ترس این که درست پس از امضای توافق هسته‌ای، این کار باعث تیره شدن روابط دو کشور شود، از این کار صرف‌نظر کرد.

یک منبع دیپلماتیک فرانسوی گفت: ما به وسیله دستگاه‌های اطلاعاتی خود، از فعالیت‌های آنها آگاهی داریم و پس از اقدام آلمان، مقبولیت این شرکت هواپیمایی زیر سوال رفت.

ممنوعیت پرواز فرانسه برای ماهان، که ۴ پرواز در هفته به پاریس دارد، از اول آوریل برقرار خواهد شد. پایگاه اینترنتی ماهان هم دیگر پروازهای پاریس را رزرو نمی‌کند.

این دیپلمات گفت: فعلاً در این مرحله برنامه‌ای برای ممنوعیت پروازهای هواپیمایی دیگر ایران، ایران‌ایر، وجود ندارد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا