بورسبورس اوراق

رشد ۱۰ درصدی «نتوس» پس از بازگشایی/ رشد قیمت سهام شرکت پشم بافی توس به رغم افق ناخوشایند سودسازی

نماد معاملاتی شرکت پشم بافی توس (نتوس) که به دلیل افزایش قیمت بیش از ۶۰ درصد متوقف شد بود، پس از ارائه شفاف سازی و شرح وضعیت شرکت در سامانه کدال بازگشایی شد.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  روز گذشته اطلاعیه شفاف سازی نماد «نتوس» متعلق به پشم‌ بافی‌ توس بر روی سایت کدال درج شد. شفاف سازی پس از آن صورت می گیرد که در تاریخ ۲۷ اسفند سال گذشته این شرکت به دلیل نوسان بیش از ۶۰ درصد قیمت در نماد اصلی به منظور برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی متوقف شده بود. بر این اساس شرکت پشمبافی توس که با نماد «نتوس» در بازار پایه فرابورس ایران معامله می‌شود دلیل افزایش یکباره قیمت از تاریخ هجدهم اسفندماه سال اخیر را موارد ذیل اعلام کرد:

همچنین بخوانید

 ا- دارایی جدیدی از این شرکت کاهش و یا افزایش نشده و فعالیتهای این شرکت همانند سوابق قبلی در حال انجام است.

 ۲- صورت‌های مالی و عملیاتی این شرکت بدون تغییر و همانند سابق است.

 ۳- به اطلاع میرسانیم این شرکت به دلیل داشتن بدهی به اداره مالیات و همچنین با توجه به دریافت تسهیلات مالی در سال های قبل از بانک ملی ایران، بدهی‌های بالایی به این بانک دارد. به اطلاع میرساند که با توجه به شرایط ایجادشده در کشور، زیان شرکت رو به افزایش است.

گفتنی است، شفاف سازی یاد شده از آن روی به صورت یکجانبه از سوی شرکت انجام می‌شود که شرکت پشم بافی توس هیچ سوال تحلیلی در سامانه تدان در خصوص شفاف سازی از مخاطبین دریافت نکرده بود.

توقف و درخواست شفاف سازی  نماد «نتوس» پس از آن صورت می گیرد که از تاریخ هجدهم اسفند ماه سال گذشته به یکباره نماد معاملاتی پشمبافی توس افزایش قیمت خود از سطح ۱۰ هزار تومان را آغاز کرد و رفته رفته طی ۶ روز کاری افزایش قیمت ۱۰ درصدی را در هر یک این روزها تجربه کرد. بر این اساس نماد معاملاتی شرکت یاد شده در حالی در تاریخ بیست و ششم اسفند ماه آخرین معاملات خود را تجربه کرده که طی این دوره افزایش تقریباً ۶۰ درصدی قیمت در نماد یاد شده قیمت هر سهم از سهام این شرکت را به ۱۷۳۸ تومان و ۹ ریال رسانده بود.

شرکت در پایان متن شفاف سازی خود یاد آور شده که در صورت وقوع هرگونه رویداد با اهمیت مراتب مطابق مفاد ماده ۱۳ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان افشا می شود.

نماد معاملاتی این شرکت پس از ارائه توضیحات یاد شده امروز بازگشایی شده که این بازگشایی، تا این لحظه به افزایش ۱۰ درصدی قیمت این نماد در روز جاری منجر شده است.

 

منبع
اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا