ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

رایانه‌های ایسوس هک شدند

به تازگی کارشناسان فعال در شرکت امنیت سایبری کاسپرسکی دریافته و اعلام کرده‌اند که بدافزاری به رایانه‌های ایسوس نفوذ یافته که احتمال سرقت اطلاعات بالغ بر یک میلیون کاربر را پررنگ کرده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، این روزها که بازار نفوذ بدافزارهای رایانه‌ای به شدت رونق یافته است، کارشناسان و متخصصان فعال در حوزه امنیت سایبری با تحقیقات و بررسی‌های مختلف سعی دارند که کاربران را از خطرات و تهدیداتی که نفوذ هکرها و بدافزارهای خطرناک برای اطلاعات و حریم خصوصی آنها ایجاد می‌کند، باخبر و مطلع کنند و بدین ترتیب سوء استفاده از حساب‌های کاربری و اطلاعات شخصی کاربران در فضای مجازی و رایانه را به حداقل برسانند.

حالا به تازگی به نظر می‌رسد که شرکت کاسپرسکی که در زمینه ارائه آنتی‌ویروس‌های قدرتمند و به طور کلی امنیت سایبری رایانه و موبایل فعالیت می‌کند، دریافته و اعلام کرده است که رایانه‌های ساخت شرکت ایسوس (Asus) در معرض نفوذ یک بدافزار خطرناک و پیشرفته قرار گرفته اند که از طریق سرویس آپدیت و به‌روزرسانی اتوماتیک بر روی رایانه نصب شده و راه ورود و نفوذ یافته است.

همچنین بخوانید

آنها با انتشار گزارشی در این خصوص اعلام کرده اند که تخمین زده شده است بالغ بر یک میلیون دستگاه با این روش هک شده و حساب‌های کاربری و اطلاعات شخصی کاربران را با اهداف و انگیزه‌های نامشخصی به دست آورده اند.

بر اساس گزارشی که در وب سایت the verge آمده است، گفته می‌شود بدافزار مذکور که به هکرها و مجرمان سایبری امکان دسترسی به دستگاه‌های قربانیان موردنظر و سوءاستفاده از حساب‌های کاربری و اطلاعات خصوصی آنها را می‌داده است، بیشتر در کشورهای روسیه، آلمان، فرانسه، ایتالیا و ایالات متحده آمریکا کشف و ردیابی شده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا