امور زیربناییراه و ساختمان

تاکید وزیر راه بر لزوم آزادسازی مسیل‌ها به منظور طی مسیر منطقی آب

وزیر راه و شهرسازی گفت: باید مسیل‌ها آزاد شود تا جریان آب مسیر طبیعی خود را طی کند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بحران به ریاست معاون اول رئیس جمهور با اشاره به سیلاب در ورودی شهر شیراز گفت: دروازه قرآن شیراز از قدیم مسیل بوده و بعدها مسیر آن مسدود شد. باید شهرداران شهرها و مسئولان متولیان مناطقی که مسیل آب‌ها در محدوده‌های تحت مدیریت‌شان وجود دارد باید هر جا مسیل‌ها و رودخانه‌ها تصرف شده را آزاد کنند تا آب مسیر منطقی خود را طی کند.

وی با اشاره به مسدود شدن جاده خرم‌آباد و اندیمشک نیز گفت: مردم با توجه به این موضوع می‌توانند از بزرگراه خرم آباد و پلزال تردد کنند.

اسلامی همچنین با بیان اینکه ۳۲۴ نقطه از استان مازندران در سیل اخیر دچار آبگرفتگی و رانش زمین شد، گفت: مشکل تقریباً در این مناطق برطرف شده و فقط دو مسیر روستایی باقی مانده و با توجه به طبیعت و جغرافیای ان ها باید مسیرهای جایگزین درنظر گرفته شود.

وی درباره سیلاب استان گلستان نیز گفت: حجم بارش در این استان بسیار بالا بود و دستگاه‌های مسئول با توجه به اینکه پشت مناطقی از خطوط راه آهن آب عظیمی جمع شده بود هشت نقطه آن مسیرها را بررسی و در هر نقطه دهانه ۲۰ تا ۳۰ متری برای خروج آب ایجاد کرده‌اند بدون اینکه خساراتی به خطوط ریل آهن وارد شود.

اسلامی افزود: البته هنوز دونقطه باقی است که در تلاش هستیم تا آب آن نقاط را تخلیه و هدایت کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: به راهدارخانه‌های استان‌های لرستان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری و فارس آماده‌باش داده‌ایم و از پیمانکاران این مسیرها نیز خواستیم تا با امکانات در صحنه باشند.

 

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا