امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

۲۰۸ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی خوزستان وارد شد

اهواز – رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در سیلاب و آبگرفتگی های چند روزه خوزستان، شاهد خسارت مستقیم به بخش کشاورزی بودیم که برآورد اولیه آن ۲۰۸ میلیارد تومان است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، کیخسرو چنگلوایی بامداد چهارشنبه در جلسه ستاد بحران خوزستان با حضور دبیر شورای امنیت ملی کشور اظهار کرد: در این سیلاب و آبگرفتگی های چند روزه خوزستان شاهد خسارت مستقیم به بخش کشاورزی بودیم که برآورد اولیه آن ۲۰۸ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به ادامه بررسی برای رقم دقیق خسارت به بخش کشاورزی خوزستان در سیلاب اخیر افزود: بخشی از دبی‌های ورودی به رودخانه‌های استان با حجم عظیم آب وارد شده از بالادست برمی گردد ولی در مقابل باید مراقب از دست دادن حجم خروجی آب هم باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: متأسفانه به دلیل عدم لایروبی رودخانه‌ها و همچنین ساخت و سازهایی که در بستر رودخانه انجام شده بسیاری از حجم خروجی آب را از دست خواهیم دادم.

چنگلوایی با تأکید بر تدوین و اجرای طرح جامع مدیریت سیلاب در خوزستان عنوان کرد: پیشنهاد می‌کنیم که طرح جامع لایروبی رودخانه‌ها در خروجی و مقاطع شهری را در کنار تحکیم سیل بندها در دستور کار قرار دهیم.

بیشترین حجم آبگرفتگی در ایذه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان نیز در این جلسه بیان کرد: بر اساس فعالیت‌های محوله به این جمعیت معمولاً آسیب‌های بعد از حوادث طبیعی را رصد می‌کنیم.

علی خدادادی ادامه داد: در استان خوزستان با توجه به سیلاب و بارندگی‌های اخیر بیش از ۱۱ شهرستان دچار سیلاب شده و مساعدت‌های اولیه نیز صورت گرفت.

وی تصریح کرد: بیشترین میزان آبگرفتگی در ایذه بود که با استقرار و اسکان مردم در برخی مساجد و اماکن و تخلیه آب موجود در خانه‌های آنها شرایط عادی و ضمن توزیع اقلام امدادی مورد نیاز همگی به منازل خود برگشتند.

خدادادی یادآور شد: عشایری که در اندیکا، رامهرمز، مسجدسلیمان و ایذه دچار آسیب شدند را حمایت و اقلام مورد نیاز را بین آنها توزیع کردیم.

وی در پایان گلایه کرد که عدم توجه به اخطارها یکی از مشکلات است که امیدوارم فرهنگ سازی لازم در این زمینه انجام و توجه به اطلاعیه‌ها و اخطارها نهادینه سازی شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا