اقتصاد کلان

نپیوستن به FATF به ضرر معیشت مردم

برخی آقایان می گویند که اگر به FATF نپیوندیم، وضعیت معیشت مردم بهتر می شود، این دوستان باید کلاسی بگذارند و این را به ما هم یاد بدهند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، آقایان شعارهایشان گوش فلک را کر کرده که همه باید به فکر معیشت باشند اما باید پاسخگو باشند که نپیوستن به FATF چه کمکی به معیشت مردم خواهد کرد. افرادی که عنوان می کنند که الحاق به گروه ویژه اقدام مالی، به ضرر معیشت مردم است باید در مورد این موضوع توضیح بدهند.

باید قبول کنیم که عدم تصویب لوایح مربوط به کنوانسیون های FATF از نظر روانی بسیار به ضرر ماست. همچنین این موضوع به ضرر معیشت مردم است.

استدلال برخی آقایان این است که پیوستن به گروه ویژه اقدام مالی ضرر دارد، اما معنای آن را متوجه نمی شوم که وصل شدن به این کنوانسیون ها چه ضرری دارد، برخی آقایان می گویند که اگر به FATF نپیوندیم، وضعیت معیشت مردم بهتر می شود ،  این دوستان باید کلاسی بگذارند و این را به ما هم یاد بدهند.

مساله این است که پیوستن به FATF ، مزایا و مواهب زیادی برای ما می تواند داشته باشد. این موضوع از  ایجاد رانت و اختلاس های اقتصادی جلوگیری خواهد کرد اما اگر نخواهیم به گروه ویژه اقدام مالی ملحق شویم و لوایح مرتبط را تصویب نکنیم، با پرونده‌های اقتصادی کلان و اختلاس های بزرگ مواجه خواهیم شد.

در زمانی که با تحریم های سازمان ملل مواجه شدیم و چندین قطعنامه علیه کشورمان صادر شد، مجبور به دور زدن تحریم‌ها شدیم. در آن زمان برخی از همین افرادی که امروز مفسد اقتصادی شده‌اند را برای دور زدن تحریم ‌ها تشویق می‌ کردیم و حالا با پرونده های کلان اقتصادی روبرو هستیم، این در حالی است که اگرهمچنان مجبور به دور زدن قوانین به این شکل باشیم، سوء استفاده و اختلاس نیز وجود خواهد داشت.

*عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس

 

منبع
خبرآنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا