اقتصاد کلان

شکستن تحریم ها در گرو برون گرایی

 

معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: راه بلند مدت توسعه اقتصادی و شکستن تحریم ها در سایه برون گرایی محقق می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  علی سرزعیم در برنامه «بهار پلاک ۹۸» رادیو اقتصاد ضمن تبریک سال نو افزود: معنا و مفهوم این حرف اینکه صنایع داخلی باید بروگرا و پیوندهای منطقه ای خود را استوار کنند.

همچنین بخوانید

وی همچنین اظهارداشت: بازار عراق، پاکستان، سوریه، لبنان و غیره را نباید دست کم گرفت بلکه این بازارها باید در قبضه ایران باشد.

معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جدا از این پیوند اقتصاد ایران با اقتصاد بزرگی مانند روسیه باید بیش از گذشته تقویت شود.

وی در ادامه افزود: یکی از پیش شرط های اساسی برای خوب عمل کردن اینکه سرعت تصمیم گیری ها زیاد شود.

سرزعیم تشکیل شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا به منظور اتخاذ تصمیمات ارژانسی را یک تدبیر بسیار اساسی و مهم برشمرد و اظهارداشت: متاسفانه هنوز از این ظرفیت به نحو باید و شاید استفاده نشده است.

وی به رادیو اقتصاد گفت: تصمیمات مهم اقتصادی را نباید در این شرایط سخت تحریمی از مسیر خیلی طولانی مجلس طی کرد.

معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: طبق معمول این مسیر یک تا یک و نیم سال طول می کشد در حالیکه فرصت ها بسیار کم و صنایع داخلی تحت فشارهای شدیدی هستند.

وی یادآورشد: بطورکلی از ظرفیت شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا باید بیشتر و بهتر استفاده کرد مضاف بر اینکه در بلندت نیز باید یکسری اصلاحات اساسی را در خود نهاد پارلمان انجام داد تا تصمیم گیری های اقتصادی طولانی نشود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا