صنعت، معدن، تجارت

معاون وزیر کار: همت داشته باشید بازار عراق، پاکستان، سوریه و لبنان را قبضه کنیم

معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بازار عراق، پاکستان، سوریه، لبنان و … را نباید دست کم گرفت بلکه این بازارها باید در قبضه ایران باشد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی سرزعیم افزود: صنایع داخلی باید برونگرا شوند و پیوندهای منطقه‌ای خود را استوار کنند.

وی اظهار داشت: بازار عراق، پاکستان، سوریه، لبنان و … را نباید دست کم گرفت بلکه این بازارها باید در قبضه ایران باشد.

همچنین بخوانید

معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جدا از این پیوند اقتصاد ایران با اقتصاد بزرگی مانند روسیه باید بیش از گذشته تقویت شود.

وی در ادامه افزود: یکی از پیش شرط‌های اساسی برای خوب عمل کردن این است که سرعت تصمیم گیری‌ها زیاد شود.

سرزعیم تشکیل شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا به منظور تصمیم گیری اورژانسی را یک تدبیر بسیار اساسی و مهم برشمرد و اظهارداشت: متاسفانه هنوز از این ظرفیت به نحوی که باید و شاید استفاده نشده است.

وی به رادیو اقتصاد گفت: تصمیمات مهم اقتصادی را نباید در این شرایط سخت تحریمی از مسیر خیلی طولانی مجلس طی کرد.

معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: طبق معمول این مسیر یک تا یک و نیم سال طول می‌کشد در حالی که فرصت‌ها بسیار کم است و صنایع داخلی تحت فشارهای شدیدی هستند.

وی یادآورشد: به طور کلی از ظرفیت شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا باید بیشتر و بهتر استفاده کرد مضاف بر اینکه در بلندت نیز باید یکسری اصلاحات اساسی را در خود نهاد پارلمان انجام داد تا تصمیم گیری‌های اقتصادی طولانی نشود.

 

منبع
تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا