انرژی

لوله‌های گاز برای انتقال آب به کمک سیل زدگان آمدند

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران از انتقال حدود یک‌هزار متر خط لوله گاز ۱۲، ۳۰ و ۴۰ اینچی بدون استفاده کشور به استان گلستان برای انتقال آب از مناطق سیل زده به سمت دریا خبر داد.

مجید بوجارزاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به گازرسانی به استان‌های سیل‌زده اظهار کرد: از زمان وقوع سیل تا کنون گاز هیچکدام از مشترکان استان گلستان قطع نشده است. اما در استان مازندران به دلیل اینکه سیل یکی از خط لوله‌های اصلی گاز را دچار آسیب کرد به مدت دو روز گاز ۱۵ هزار مشترک قطع شد که این مشکل نیز برطرف شد.

وی در مورد استفاده از لوله‌های گاز بدون استفاده در کشور برای انتقال آب از سطح شهرهای سیل زده استان گلستان توضیح داد: تاکنون حدود ۳۰۰ متر خط لوله گاز ۱۲ اینچی به کمیته بحران استان گلستان برای ساختن پل روی آب تحویل داده شده است.

همچنین بخوانید

وی همچنین با بیان اینکه  ۳۰۰ متر خطوط لوله ۳۰ اینچی و ۴۰ اینچی تحویل این کمیته داده تا این لوله‌ها در زیر آب به کار گرفته شود، ادامه داد:  ۴۰۰ متر خط لوله ۳۰ اینچی و ۴۰ اینچی دیگر نیز از منطقه ۹ عملیات در استان گیلان بارگیری شده و تا فردا ظهر به استان گلستان می‌رسد. به عبارت دیگر حدود ۷۰۰ متر خط لوله گاز ۳۰ اینچی و ۴۰ اینچی به کمیته بحران استان گلستان تحویل داده می‌شود تا بوسیله آن‌ها آب مناطق سیل زده به موازات خط آهن از روی این خط منتقل و به سمت دریا تخلیه شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا