امور زیربناییراه و ساختمان

امدادرسانی و ایجاد آرامش، اولویت اول راه آهن است

مدیر عامل راه آهن تاکید کرد : به دنبال وقوع سیل، اولین و ضروری ترین مسأله مورد نظر راه آهن، کنترل سیلاب و امدادرسانی و ایجاد آرامش برای مردم منطقه بود

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید رسولی در بازدید از مناطق سیل زده ریلی گرگان با اشاره به اینکه راه آهن از همان ابتدای وقوع حادثه، برای امدادرسانی به مردم منطقه در سطح شبکه ریلی اعلام آمادگی کرده و به‌طور مستقیم با استانداری و ستاد بحران در ارتباط و هماهنگی بود، افزود : به دنبال آب گرفتگی در منطقه آق قلا، راه آهن برای بازکردن نقاط مختلف خط و تردد آب و بازسازی خط آماده و تجهیزات مهیا شده بود که پس از هماهنگی با مسئولین، این اقدامات انجام شد.

رسولی خدمت رسانی به مردم را از افتخارات راه آهن عنوان کرد و با ابزار امیدواری از اینکه مردم نجیب و مهمان نواز این خطه کشورمان هرچه زودتر شاهد بازگشت آرامش به منطقه باشند، اضافه کرد: راه آهن همچنان در حال آماده باش قرار دارد و آماده هر کمکی است.

وی ادامه داد: راه آهن سرمایه مردم است و ما در کنار مردم هستیم و هر گونه خدمت‌رسانی، همراهی و کمک به مردم را مایه افتخار خود می دانیم .

رسولی در ادامه با بیان اینکه سفر به گرگان به منظور بازدید میدانی از مناطق سیل‌زده بخصوص مناطق ریلی که دچار سیل و آب گرفتگی شده‌اند ، صورت گرفته است ، اظهار داشت: نیاز بود تا از نزدیک موارد و مشکلات بررسی شود و با توجه به شرایط محیط، تصمیم های لازم گرفته و راهکارهای مورد نیاز ارائه شود .

مدیرعامل راه آهن با قدردانی از خدمات همکاران راه آهن در ایام نوروز ، به خصوص در شرایط وقوع سیل افزود : خدمت رسانی به مردم نباید ساعتی به تعویق بیافتد و پذیرش مسئولیت برای افرادی که از صمیم قلب اعتقاد به خدمت‌رسانی به مردم دارند، سخت‌تر است .

توجه به منابع انسانی و ظرفیت موجود در راه آهن

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه توجه به ظرفیت‌های موجود در راه آهن در دستورکار و برنامه‌های وی قرار دارد ، گفت: ظرفیتهای موجود راه آهن همانند گنجی بی‌انتها برای کشور است و خوشحالم در مجموعه‌ای که افراد دلسوز، نجیب، متخصص، متعصب به‌کار و متعهد حضور دارند، خدمت میکنم .

مدیرعامل راه آهن توجه به پرسنل و منابع انسانی ضروری دانست و با تاکید بر اینکه تجهیزات و ماشین‌آلات مدرن بدون پرسنل با انگیزه، کارایی نخواهند داشت، خاطر نشان کرد: اگر منابع انسانی، با نشاط، با انگیزه و علاقه‌مند باشند حتی با امکانات کمتر می توانیم به توفیقات بزرگتری دست یابیم .

رسولی با یادآوری خدمات راه آهن در سال‌های دفاع مقدس، آن را مصداق وجود انگیزه در پرسنل خواند و اظهار داشت : اگرچه امکانات راه آهن درآن دوران بسیار محدود بود، اما این شرکت با دست خالی و امکانات کم، با تامین تدارکات جبهه و جابجایی رزمندگان، مجروحین و نیروها افتخارات بسیاری را به وجود آورد.

افزایش بهره وری و کیفیت، پاسخ اعتماد مسئولین

مدیرعامل راه آهن با بیان اینکه تحریمها برای مردم ایران موضوع جدیدی نیست، گفت : کشورمان سالهاست که تحت فشارهای بین المللی و تحریمها قرار دارد اما خوشبختانه مسئولین توانسته اند با عزت کشور را اداره کرده و اقدامات ارزشمندی را رقم بزنند.

وی با ابراز خشنودی از اینکه راه آهن، در شرایط بسیار خوبی قرار دارد، تصریح کرد:این شرایط به واسطه تلاش و زحمات صادقانه و مخلصانه همکاران ما در سطح شبکه ریلی و در تمام بخشهای دولتی و غیر دولتی شاغل در راه آهن حاصل شده است .

رسولی با تاکید بر اعتماد بالای مسئولین به راه آهن ، گفت: ارقام و آمار نشان می دهد که حمایت های بی شائبه ای نسبت به راه آهن در سالهای گذشته صورت گرفته، افزود: بایستی پاسخ این اعتماد را با کیفیت خدمات و افزایش بهره وری در راه آهن بدهیم .

وی با اشاره به رکورد بالای راه آهن در سال ۹۷ در بخش بار و مسافر و ارتقای کیفیت ارائه خدمات در هر دوبخش، اضافه کرد : به عنوان مثال در حوزه مسافری و ایام پیک سفرهای نوروزی، علیرغم حذف حدود ۶۰ واگن به دلیل عمر بالا و پایین بودن ایمنی، حدود ۱۵ درصد رشد حمل مسافر و ایجاد ظرفیت مسافری داشته ایم .

فعالیت تولید کنندگان ریلی پر رنگ تر می شود

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در سال ۹۸ فعالیت تولید کنندگان حوزه حمل و نقل ریلی پررنگ تر خواهد شد، گفت: امضای تفاهم نامه ۱۹۰۰میلیارد تومانی تبصره ۱۸برای تولید و بازسازی لکوموتیو، واگن باری و مسافری و ریل باس بین وزیر راه و شهر سازی و رئیس سازمان برنامه و بودجه در روزهای پایانی سال ۹۷ موجب خواهدشد تا فرصتی گرانبها برای تولیدکنندگان این بخش فراهم شود و از همه تولیدکنندگان خواسته ایم تا از این فرصت گرانبها به بهترین نحو استفاده کنند.

وی دستاورد این تصمیم را افزایش لکوموتیو و واگن های مسافری و باری و ریل باس در انتهای سال ۹۸ دانست و افزود: به دنبال تلاشهای انجام شده از سوی بانک مرکزی، اعتبار مورد نیاز برای تهیه قطعات یدکی لکوموتیوهای GM و GE تامین شد که این امر موجب ارتقای کیفیت و ارائه خدمات مستمر در رده آهن می شو

رسولی با اشاره به استقرار امنیت پایدار در راه آهن از خدمات پلیس راه آهن قدردانی کرد و گفت: راه آهن و پلیس یک خانواده هستند و ماموریت واحدی دارند که حد و مرزی بین آنها وجود ندارد.

وی با اشاره به اشراف پلیس راه آهن به موضوعات مختلف، افزود: همواره اظهار نظرهای پلیس منطقه و آسیب شناسی و گزارش های اجتماعی و مدیریتی آن در ارتباط با راه اهن، همراه با دلسوزی و تذکر نسبت به نکات فنی بوده و فعالیت های خوبی از سوی پلیس راه اهن صورت گرفته است .

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا