امور زیربناییراه و ساختمان

رهاسازی کنترل شده آب از سدهای استان خوزستان در دستور کار است

وزیر راه و شهرسازی از تداوم آماده باش این وزارتخانه برای کنترل بحران در استان خوزستان خبر داد و گفت: تنظیم دقیق خروجی آب پشت سدها برای کنترل سیلاب‌های آتی در دستور کار قرار گرفته است.

 به گزارش آرمان اقتصادی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به سفر خود به استان خوزستان همراه با رییس جمهور، گفت: هدف از سفر به خوزستان، بررسی وضعیت آسیب پذیری و کیفیت مدیریت بارش ها بود. اکنون حجم بالایی از آب در ورودی سد ها قرار دارد و با توجه به بارندگی سنگینی که از شنبه شب آغاز می‌شود، لازم است مدیریت صحیحی برای کنترل این حجم آب صورت بگیرد. 

وی به حضور رییس جمهور در اتاق کنترل سازمان آب استان خوزستان اشاره کرد و افزود:  دکتر روحانی در این بازدید از آخرین وضعیت ورودی و خروجی سدها کسب اطلاع کردند و سپس در جلسه ستاد بحران به بررسی وضع موجود پرداختند.

اسلامی با اشاره به لزوم مدیریت حجم آب خروجی سدها، گفت: حجم بارش باران و ورودی سدها به گونه‌ای است که باید با بررسی دقیق نسبت به میزان خروجی تصمیم گیری شود. میزان خروجی فوق العاده مهم و تعیین کننده است، چراکه اگر بیش از استعداد رودها و ظرفیت دشت‌ها باشد، شهرها و روستاها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین این اقدام نیازمند دقت فوق‌العاده و محاسبات دقیق است.

وی از اتخاذ تصمیمی مهم برای خروج آب از سدها خبر داد و افزود: تصمیم بر آن شد که نسبت به روان سازی آب به میزانی که لازم است، به صورت پیش دستانه اقدام شود که موجب قافل‌گیری نشود و مردم بتوانند از این شرایط بارش سنگین را با سلامت عبور کنند

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آماده باش این وزارتخانه و دستگاه‌های تابعه آن گفت: کلیه تجهیزات و امکانات مورد نیاز در دستگاه‌های تابعه در اختیار ستاد مدیریت بحران استان قرار دارد تا نسبت به ایمن‌سازی آب‌بندها و مسیل‌ها اقدام شود. 

وی ادامه داد: این اقدام در حالی انجام می‌شود که همزمان عبور و مرورها در جاده‌هایی که به علت رانش زمین، بارش و آب شستگی آسیب دیده‌اند، کنترل می‌شود. در واقع دستگاه‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در استان خوزستان علاوه بر نقش آفرینی در ستاد بحران نسبت به نگهداری و ایمن‌سازی راه‌ها نیز اقدام می‌کنند.

 

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا