امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

اختصاص ۱۵۰ میلیون یورو برای اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: با موافقت مقام معظم رهبری ۱۵۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملیب رای اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در سال جای اختصاص داده شده است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، خلیل آقایی امروز شنبه در دیدار نوروزی برخی معاونان، رؤسای سازمان‌های تخصصی و مدیران با وزیر جهاد کشاورزی، اظهار داشت: ۱۱ استان و ۶ میلیون هکتار جنگل در حوزه زاگرس وجود دارد و به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، بیماری زغال بلوط نیز ناشی از خشکسالی است و از این رو می‌توان بارندگی‌های اخیر را موهبت الهی و مهلتی برای رفع این مشکلات تلقی کرد.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه بازدیدهایی از استان گلستان و حوزه گرگان داشتیم، افزود: شدت بارندگی در این مناطق بسیار بالا بوده و لغزش‌ها و ریزش‌هایی در ارتفاعات به دلیل اشباع و عمق کم خاک و شیب تند گلستان داشته ایم که با اقداماتی که در زمینه آبخیزداری در این نواحی طی دو سال گذشته انجام شده، بخش زیادی از مشکلات برطرف و قسمتی از سیلاب‌ها مهار شده است.

وی با اشاره به اختصاص ۱۵۰ میلیون یورو برای اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در سال ۹۸، تصریح کرد: این اعتبار با موافقت مقام معظم رهبری و پیگیری‌های وزیر جهاد کشاورزی از صندوق توسعه ملی اختصاص داده شده است.

آقایی با اشاره به اینکه در سال ۹۷ از منبع ۲۰۰ میلیون دلاری صندوق توسعه ملی، عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در بیش از ۶ هزار نقطه کشور اجرا شده است، گفت: ۹۰ درصد این عملیات به اتمام رسیده و گزارش آن را هم ارسال کرده ایم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا