بین الملل

سیل بیش از ۴۰۵ هزار هکتار مزارع آمریکا را زیر آب برد

داده‌های ماهواره‌ای نشان داد پس از عبور «گردباد بمب» از ۹ ایالت مهم تولیدکننده غلات در آمریکا، سیل حداقل ۴۰۵ هزار هکتار از مزارع این کشور را زیر آب برده است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، داده‌های ماهواره‌ای که توسط «گرو اینتلیجنس» برای رویترز تحلیل شد، نشان داد پس از عبور «گردباد بمب» از ۹ ایالت مهم تولیدکننده غلات در آمریکا، سیل حداقل ۴۰۵ هزار هکتار از مزارع این کشور را زیر آب برده است.

مزارع ایالت‌های داکوتا تا میزوری و اطراف آنها، به مدت یک هفته یا بیشتر زیر آب رفتند و احتمالاً این سیل باعث به تأخیر افتادن عملیات کشت و آسیب دیدن خاک این مزارع شده است.

وقوع سیل شدید، تنها چند هفته قبل از آغاز عملیات کشت در غرب‌میانه آمریکا، احتمالاً منجر به کاهش تولید امسال ذرت، گندم و سویا خواهد شد.

رایان ساندراپ، یک کشاورز ۳۶ ساله از نبراسکا که ۱۸ سال است به این کار مشغول است، می‌گوید: هزاران هکتار غیرقابل کشت شده است.

او ادامه داد: اگر ما تا ماه می و ژوئن شاهد آفتاب مستقیم باشیم، ممکن است بتوان در این مزارع کشت کرد، اما با پیش‌بینی‌هایی که در مورد بارش شده است، من گمان نمی‌کنم این خاک برای امسال آماده شود.

سیل‌های بهار امسال، هنوز ممکن است بخش بزرگ‌تری از مزارع را تحت تأثیر قرار دهد. اداره ملی اقیانوس‌ها و اتمسفر آمریکا با پیش‌بینی باران‌های سنگین بهاری، در مورد فصل سیل بی‌سابقه هشدار داده است. همچنین با آب شدن برف سنگین مناطق شمالی، امکان طغیان رودخانه‌ها هم بیشتر شده است.

«گردباد بمب» که از اواسط مارچ آمریکا را درنوردید، جدیدترین ضربه را به کشاورزان این کشور که سال‌ها است با کاهش درآمد دست به گریبان هستند و صادرات آنها تحت تأثیر جنگ تجاری چین-آمریکا کاهش یافته است، وارد کرد.

آیووا، ایالت برتر تولید ذرت آمریکا که در تولید سویا هم رتبه دوم را دارد، با بیشترین آب‌گرفتگی در مزارع خود روبرو است و ۱۹۲ هزار هکتار از مزارع زیر آب هستند. در رتبه دوم ایالت میزوری قرار دارد که ۸۲ هزار هکتار از مزارع آن را آب فرا گرفته است.

فرماندار نبراسکا به رویترز گفت که سیل به کشاورزی این ایالت ۱ میلیارد دلار خسارت زده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا