ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

شرکت هواوی در جدال با آمریکا آماده‌ی استفاده از سیستم عاملی غیر از اندروید است!

 

جنگ شرکت هواوی و ایالات متحده بالا گرفته است. در همین راستا گفته می‌شود این شرکت احتمال دارد قید استفاده از دو سیستم عامل اندروید و ویندوز را بزند و از سیستم عامل‌های داخلی ساخت چین استفاده کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از گجت نیوز، از هر طرف به هواوی حمله می‌شود و با وجود این که این غول چینی از هرگونه مجادله کناره‌گیری می‌کند٬ اما اراده‌ی جنگ را دارد. این شرکت به تازگی برای مبارزه با ممنوعیتی که شامل خرید تجهیزات مخابراتی هواوی توسط موسسات دولتی می‌شود٬ از ایالات متحده شکایت کرده است.

همچنین بخوانید

بیشتر بخوانید:

کارد به استخوان رسید؛ هواوی این مرتبه از دولت آمریکا شکایت کرد!

ممنوعیت استفاده از تجهیزات هواوی ضربه‌ی بزرگی را به تجارت مخابراتی محلی این شرکت چینی وارد کرده است. گرچه نبرد قانونی هواوی و ایالات متحده نیز به تازگی آغاز شده است. غول چینی خودش را آماده کرده تا دفاعیاتش در برابر ادعاهای منفی موجود را ارائه کند. ریچارد یو٬ مدیرعامل این شرکت نیز در مصاحبه‌ی اخیر خودش گفته است که آن‌ها آماده هستند حتی اندروید و ویندوز را نیز با نمونه‌های مشابه داخلی جایگزین کنند!

ما سیستم عامل داخلی خودمان را آماده کرده‌ایم٬ اگر مشخص شود که دیگر نمی‌توانیم از اندروید و ویندوز استفاده کنیم٬ آماده هستیم تا پلن B خود را اجرا کنیم.

شرکت هواوی از ۷ سال پیش روی اکوسیستم خود کار می‌کند

روزنامه انگلیسی زبان هنگ کنگی ساوت چاینا مورنینگ پست گزارش داده که هواوی از هفت سال پیش٬ پیرو دردسرهایی که ZTE در ایالات متحده داشت٬ مشغول کار روی اکوسیستم خودش است. به گزارش ریچارد یو٬ این شرکت همچنان به استفاده از سیستم عامل‌های گوگل و مایکروسافت استفاده خواهد کرد٬ اما اگر نبرد قانونی تشدید شود٬ آن‌ها برای تغییر اکوسیستم خود تردیدی نخواهند داشت.

خبر بد برای طرفداران این برند چینی این است که حتی خود کمپانی نیز به موفقیت اکوسیستم داخلی خودش مطمئن نیست. یکی از سخنگوهای این شرکت می‌گوید غول چینی عملا نمی‌خواهد از سیستم عامل‌های پشتیبان خود استفاده کند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا