امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

نشست سازمان جهانی بهداشت دام با موضوع سلامت آبزیان برگزار می‌شود

نشست بین‌المللی سازمان جهانی بهداشت دام در خصوص سلامت آبزیان با شعار«آینده ما همکاری در جهت پایداری توسعه آبزی‌پروری»از دوم تا چهارم آوریل(۱۳ تا۱۵فروردین)در شهر سانتیاگو شیلی برگزار می‌شود.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، در نشست بین المللی سازمان بهداشت دام در خصوص سلامت آبزیان که به مدت سه روز مدیریت بیماری‌های فرامرزی و نوپدید، امنیت زیستی در آبزی پروری، پیشرفت و توسعه مدیریت بیماری‌ها، استانداردهای بین المللی OIE و آینده سلامت آبزیان در جهان مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد؛ دکتر علیرضا رفیعی‌پور، رئیس سازمان دامپزشکی کشور و دکتر امرا… قاجاری، مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان این سازمان شرکت می‌کنند.

در حاشیه این اجلاس، نشست منطقه‌ای کشورهای آسیایی به منظور بررسی راهکارهای افزایش همکاری بین کشورهای آسیایی برگزار خواهد شد و در این نشست عملکرد و تجربیات کشور ایران در خصوص کنترل بیماری‌های آبزیان ارائه می‌شود. شیوع بیماری‌ها سبب خسارات زیان بار قابل توجهی در تولید آبزیان در سراسر جهان می‌شود و در برخی کشورها و مناطق تأثیر مخربی بر اقتصاد ملی دارد. شیوع این بیماری‌ها پایداری این بخش را که به سرعت در حال افزایش است، تهدید می‌کند، مگر اینکه دامپزشکی و خدمات بهداشتی آبزیان پرورشی تقویت شود و سیاست‌ها و برنامه‌های بهداشت حیوانات آبزی برای جلوگیری یا کنترل این شیوع بیماری‌ها، مطابق استانداردهای OIE اجرا شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا