بانک و بیمهطلا و ارز

روبل باثبات‌ترین ارز کشورهای در حال توسعه شناخته شد

بانک مرکزی روسیه اعلام کرد روبل در نوسانات اخیر نشان داد که باثبات‌ترین ارز در میان کشورهای در حال توسعه است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از ایبنا، «کِسنیا یودافا» معاون رییس بانک مرکزی روسیه گفت: روبل در نوسانات اخیر اثبات کرد که با ثبات ترین ارز در کشورهای در حال توسعه است.

وی گفت: یک حرکت قدرتمندای در بازار کشورهای در حال توسعه در چند روز اخیر دیده می شود و در حقیقت روبل یکی از ارزهایی بود که کمترین تاثیر ناشی از نوسانات بازار را داشت؛ ضمن اینکه بازار روسیه نشان می دهد که در مقایسه با دیگر بازارها آرامترین وضعیت را دارد.

معاون بانک مرکزی روسیه تصریح کرد حوادث ترکیه می تواند بر روی سرمایه گذاران تاثیر بگذارد. «یودافا» به نوسان اخیر پول ترکیه اشاره کرد. لیر ترکیه در هفته جاری میلادی روند نزولی را تجربه کرده است و شاخص سهام شرکت های بزرگ ترکیه ای بیش از ۵ درصد روند نزولی به خود گرفته است.

اطلاعات بورس مسکو نشان می دهد که روبل روسیه ۰.۸ درصد از ارزش خود را در مقابل دلار و ۰.۶ درصد در برابر یورو ارزش خود را از دست داده است؛ در حالیکه دیگر ارزهای ملی کشورهای در حال توسعه در چند روز اخیر تا ۵ درصد از ارزش خود را در مقابل دلار آمریکا از دست داده اند و برای مثال لیر ترکیه در حدود ۵.۳ درصد در مقابل دلار افت ارزش داشته است.

روبل از ابتدای سال جاری میلادی در حال به رخ کشیدن عضله های خود است و در ۴۸ ساعت اخیر هم هر ۶۴.۷۶ روبل در مقابل یک دلار معامله شد که حاکی از رشد بیش از ۳ درصدی آن از یکم ژانویه به بعد در مقابل دلار دارد.

بر پایه این گزارش شاخص اصلی بورس روسیه، MOEX، از ابتدای سال جاری میلادی روند افزایشی به خود گرفته است و در روز ششم فوریه به رکورد ۲,۵۵۱.۹۷ واحد رسید.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا