خودروصنعت، معدن، تجارت

سرنوشت بازار خودرو‌های وارداتی در سال۹۸/ خطر رکود سنگین در کمین بازار وارداتی‌ها

 

یک کارشناس خودرو درباره سرنوشت بازار وارداتی‌ها در سال ۹۸، گفت: این بازار متاثر از سیاست‌های جاری دولت و بانک مرکزی، همانند بسیاری از بازارهای دیگر در فشار دو طرفه تقاضا و تامین گرفتار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،فربد زاوه در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین با بیان این که افزایش شدید قیمت تمام شده ناشی از واردات با ارز آزاد، در بسیاری از خودروها هنوز از قیمت فعلی آنها در بازار بالاتر است، اظهار کرد: این موضوع سبب می‌شود شکاف توان خرید در بازار و قیمت این خودرو‌ها بیشتر شود.

همچنین بخوانید

زاوه با بیان این که خطر سقوط تقاضا و رکود سنگین، بازار خودروهای وارداتی را تهدید خواهد کرد، افزود: در همین راستا ممکن است برخی از مشتریان از خرید این خودرو‌ها با قیمت‌های نجومی فعلی خودداری کنند و با این حساب وضعیت بدی در انتظار این بازار خواهد بود.

این کارشناس خودرو در پاسخ به این پرسش که ” آزادسازی مجدد واردات چه تاثیری در قیمت این خودرو‌ها خواهد گذاشت؟” گفت: صدور مجدد مجوز واردات و ورود خودروهای جدید به بازار با ارز آزاد، قیمت‌ این خودرو‌ها را ارزان نخواهد کرد و حتی با توجه به افزایش بهای تمام‌شده واردات، امکان افزایش قیمتی هم وجود دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هرچند محال نیست که دولت مجوز واردات خودرو را صادر کند، اما فرآیند ثبت‌سفارش، تخصیص و خرید ارز و ترخیص کالا‌ها آنقدر پیچیده شده که عملیات بازرگانی با کندی بسیار زیاد انجام می‌شود.

 

منبع
اقتصاد آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا