بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

چگونگی استعلام بدهی عوارض آزادراهی خودرو در سایت nspay.ir

 

از ۲۸ اسفندماه ۱۳۹۷ بود که فرآیند پرداخت نقدی عوارض آزادراهی در چهار آزادراه تهران-ساوه، تهران-قم، کرج-قزوین و قزوین-زنجان صرفاً به‌صورت الکترونیکی قابل پرداخت شد و در این راستا سامانه پرداخت بدون توقف «NSPAY» توسط شرکت توسن راه‌اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از راه پرداخت، در سامانه nspay امکان اتصال پلاک خودرو به‌حساب بانکی وجود دارد و رانندگان می‌توانند بدون توقف، عوارض آزادراهی را پرداخت کنند اما اگر از ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ از یکی از آزادراه‌های ذکرشده عبور کرده‌اید و هزینه‌های عوارض را پرداخت نکرده‌اید، می‌توانید با مراجعه به سایت nspay.ir بدهی عوارض آزادراهی خودرو خود را استعلام و آن را پرداخت کنید تا مشمول جریمه نشوید. در ادامه این مطلب چگونگی استعلام بدهی عوارض آزادراهی خودرو در سایت nspay.ir را خواهیم دید.

همچنین بخوانید

 

چگونگی استعلام بدهی عوارض آزادراهی خودرو در سایت nspay.ir

۱. برای مشاهده بدهی عوارض آزادراهی خودرو خود و پرداخت آن، ابتدا باید به سایت پرداخت بدون توقف به آدرس nspay.ir مراجعه کنید.

۲. سپس باید در این سامانه ثبت‌نام کنید و اطلاعات خودرو خود را وارد کنید. برای این کار ابتدا باید «شماره همراه خود» و «کد امنیتی نمایش داده شده» را وارد و روی گزینه «مرحله بعد» کلیک کنید.

۳. در این مرحله برای شماره تلفنی که وارد کردید، «کد فعال‌سازی» پیامک می‌شود که باید آن را در سایت وارد و روی گزینه «مرحله بعد» کلیک کنید.

۴. در مرحله «اطلاعات تکمیلی» نیز باید «کد ملی» و بانک خود را جهت اتصال سپرده انتخاب کنید. اگر شما در بانکی حساب دارید که هنوز به این سامانه اضافه نشده است، گزینه «سایرها» را انتخاب کنید.

۵. سپس باید «پلاک خودرو» خود را در سامانه ثبت‌نام کنید. برای این کار باید «نام خودرو»، «کلاس خودرو» و «پلاک خودرو» خود را وارد کنید. پس از واردکردن این اطلاعات روی گزینه «ثبت پلاک» کلیک کنید.

۶. بعد از ثبت‌نام پلاک خودرو خود، مجموع بدهی شما نمایش داده می‌شود که برای پرداخت آن باید گزینه «تسویه بدهی» را انتخاب کنید.

۷. در این مرحله شما وارد درگاه پرداخت می‌شود تا پرداخت خود را انجام دهید.

۸. بعد از اینکه پرداخت شما با موفقیت انجام شد، «تاریخ پرداخت»، «کد پیگیری در سایت» و «کد پیگیری بانک» به شما نمایش داده می‌شود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا