امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

رانت تخصیص ارز دولتی به واردات چای در جیب واردکنندگان!

نماینده مردم لنگرود در مجلس، گفت: بخش قابل توجهی از باغات چایی کشور تغییر کاربری پیدا کرده‌اند و کشاورزان تمایلی برای آباد کردن باغات باقی مانده ندارند.
به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص واردات چای خارجی با تعرفه آزاد، گفت: چرا باید برای واردات چای ارز دولتی اختصاص پیدا کند؛ واردکنندگان چای خارجی از یک سو ارز با قیمت پایین دریافت می‌کردند  و از سوی دیگر از رانت به وجود آمده در این میان استفاده می‌کنند.

رانت تخصیص ارز دولتی به واردات چای در جیب واردکنندگان

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به صورت مثال واردکنندگان چای را به قیمت هر کیلو ۴ دلار خریداری می‌کردند اما اعلام قیمت آن را سه دلار اعلام می‌کنند، تصریح کرد: کسی که تمایل به مصرف چای خارجی دارد باید هزینه آن را پرداخت کند.

همچنین بخوانید

قیمت چای ایرانی باید واقعی شود

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شرایط کنونی بهترین فرصت برای واقعی شدن قیمت چای ایرانی است، با این اتفاق دیگر لازم نیست دولت یارانه‌ای به کشاورزان چای کار بپردازد، ادامه داد: میزان درآمد کشاورزان از هر هکتار باغ چای حدودا ۶ میلیون تومان است که رقم بالایی با توجه به هزینه‌ها نیست.

بخشی از ضایعات چای ایرانی تحت برندهای معتبر وارد کشور می‌شود

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه توصیه می‌کنم که از مصرف چایهای اسانس‌دارو آلوده خارجی خودداری کنند، عنوان کرد: بخشی از ضایعات چای ایرانی را برای انجام برخی بازسازی‌ها و فرآوری‌ها از کشور خارج می‌کنند و مجددا تحت عنوان برندهای معتبر خارجی مجددا به کشور وارد می‌کنند.

کشاورزان تمایلی برای آباد کردن باغات چای ندارند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه ۷ هزار از باغات چای کشور تغییر کاربری پیدا کرده‌اند و کشاورزان تمایلی برای آباد کردن باغات باقی مانده ندارند، خاطرنشان کرد: در  شرایطی که این محصول با کیفیت بالا و مطلوب در کشور تولید می‌شود دلیلی وجود ندارد که برای واردات آن ارز دولتی اختصاص دهیم./

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا