امور زیربناییراه و ساختمان

خسارت سیل اخیر به راه‌ها و ابنیه فنی ۱۶۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود

مدیرکل ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از تخریب ۴۰۰ پل و آسیب به ۵۰۰۰ دستگاه پل، ۱۱ هزار کیلومتر راه در بارندگی‌ نوروزی و سیلاب‌ خبر داد و گفت: که احتمال افزایش خسارت راه‌ها تا ۲۰۰۰ میلیارد تومان هم وجود دارد.

همچنین بخوانید

​به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شعبانعلی خاوری از تخریب ۴۰۰ دستگاه پل و آسیب به پنج هزار دستگاه پل، ۱۱ هزار کیلومتر راه در جریان بارندگی‌های نوروزی و وقوع سیلاب‌ها خبر داد و گفت که احتمال افزایش میزان خسارات وارده به راه‌‌‌ها، تاسیسات زیربنایی، ابنیه فنی، پل‌‌ها و آبروها و تجهیزات و ماشین‌‌آلات راهداری تا دو هزار میلیارد تومان هم وجود دارد.

وی با اشاره به وجود ۳۷۰ هزار پل و انواع آب‌‌رو در کشور اظهار داشت: در بارندگی‌های نوروزی امسال، ۴۰۰ دستگاه از انواع پل‌ها در راه‌های روستایی تخریب شده و پنج هزار دستگاه پل نیز آ‌سیب جدی دیده است.

این مقام مسئول ادامه داد: در بارش‌های اخیر و وقوع سیلاب، نزدیک به ۱۱ هزار کیلومتر از راه‌های کشور با درصدهای مختلف تخریب شده‌اند. مجموع خسارتی که تاکنون تخمین زده شده، ۱۶۰۰ میلیارد تومان است.

خاوری با اشاره به اینکه آسیب به ابنیه فنی و راه‌ها در اکثر استان‌های کشور همه گیر بوده است، تصریح کرد: با این حال برخی استان‌ها آسیب بیشتری دیده‌اند، به طوری که آسیب در استان‌های لرستان و گلستان بسیار زیاد و در استان‌های مازندران، خوزستان و خراسان شمالی قابل توجه بوده است.

وی افزود: در آذربایجان غربی ۱۳۹ دستگاه، در اصفهان ۱۷۳ دستگاه، در ایلام ۳۹۵ دستگاه، در خراسان جنوبی ۹۷۴ دستگاه، در خراسان شمالی ۳۷۸ دستگاه، در خوزستان ۲۴۶ دستگاه، در کهگیلویه و بویراحمد ۳۵۰ دستگاه و در گلستان ۳۷۳ دستگاه پل آسیب دیده‌اند. در لرستان نیز با توجه به اینکه هنوز آب فروکش نکرده، آمار جمع‌‌‌آوری نشده است.

مدیرکل ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه پس از فروکش کردن آب، امکان محاسبه دقیق آمار خسارت وجود خواهد داشت، خاطرنشان کرد: میزان کل خسارت وارده ممکن است تا ۲۰۰۰ میلیارد تومان نیز افزایش یابد.

خاوری افزود: به همین دلیل لازم است دولت منابع قابل توجهی را به بازسازی راه‌های و ابنیه آسیب‌‌دیده تخصیص دهد که سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای بتواند تخریب‌ها را با کیفیت بالا و سرعت مطلوب بازسازی کند.

وی با اشاره به فعالیت‌های سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای برای مواجهه با بحران ناشی از بارش برف و باران ابراز داشت: از ۲۵ اسفندماه که بارش برف و باران آغاز شده، ۱۴ هزار راهدار با ۱۰ هزار دستگاه ماشین‌‌‌آلات راهداری در سطح جاده‌ها مستقر و به صورت شبانه‌‌‌روزی به بازگشایی مسیرهای مسدود شده مشغول هستند.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا