امور زیربناییتعاون و اشتغال

اشتغالزایی روستایی در سال ۹۷ قابل لمس نبود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید:در گذشته افراد وام های اشتغال را برای اموری غیر از اشتغال هزینه می کردند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، عزت الله یوسفیان ملا عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگویی  با بیان اینکه دولت در اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی تمام تلاش خود را کرده است، گفت: دولت تلاش خود را کرد تا در این طرح به نتیجه مطلوب و مثبت برسد، اما موضوع این است که مبلغ مدنظر گرفته شد در برابر هزاران روستای کشور کافی نبود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: ۱.۵ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده بود تا از اشتغال روستایی و عشایری حمایت شود، در گذشته تجربه خوبی در ارتباط با تسهیلات اشتغالزایی نداشتیم که دولت توانست مانع از تکرار آن اشتباهات شود.

همچنین بخوانید

نماینده مردم آمل در مجلس دهم شورای اسلامی بیان داشت: در دولت اصلاحات ۴ میلیون تومان وام اشتغال داده شده بود که دولت فرض را بر این گرفته بود هر کس این وام را دریافت کرده دیگر بیکار نیست، اما این بار دولت صبر کرده است که نتیجه ارائه تسهیلات را ببیند سپس آمار اشتغالزایی را اعلام کند.

کشاورزی روستا اشتغال روستایی

وی تاکید کرد: متاسفانه در گذشته افراد وام های اشتغال را برای اموری غیر از اشتغال هزینه می کردند، که هزینه و عملکرد متناسب نبود، این بار دولت گام درستی برداشته و تا نتیجه نهایی حاصل نشود آمار اشتغال را منتشر نمی کند.

یوسفیان ملا در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، گفت: با وجود اینکه مبلغ رقم بالایی است اما این میزان برای ایجاداشتغال روستایی کفایت نمی کند با این حال ایجاد اشتغالزایی در روستا برای افرادی که دنبال پست دولتی نیستند، گام مناسبی است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس عنوان کرد: مشکل اشتغال در کشور عمیق تر از آن است که با چنین اعداد و ارقامی، اقدامات قابل لمس باشد./

منبع
خانه ملت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا