صنعت، معدن، تجارتكشاورزی و دامپروری

ظرفیت تولید دوبرابری گوشت قرمز در کشور وجود دارد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: اگر از پتانسیل‌های داخلی برای تولید و پرورش دام زنده استفاده کنیم این امکان را داریم که دو برابر نیاز کشور گوشت قرمز تولید داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، یوسف داودی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگویی در خصوص تاثیر واردات دام زنده به کشور، گفت: واردات دام زنده و گوشت قرمز مسکن کوتاه مدت است، باید با اعمال برنامه‌ریزی دقیق با توجه به ظرفیت موجود کشور گوشت قرمز مورد نیاز را در داخل تولید کنیم.

واردات محموله‌های دام زنده نباید به نمایشی برای نشان دادن ضعف کشور شود

همچنین بخوانید

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وارد کردن محموله‌های بزرگ دام زنده نباید به نحوی باشد که نشان دهد برای تامین و تولید آن دچار مشکل هستیم، تصریح کرد: اگر از پتانسیل‌های داخلی برای تولید و پرورش دام زنده استفاده کنیم این امکان را داریم که دو برابر نیاز کشور گوشت قرمز تولید داشته باشیم.

ضعف مدیریتی عاملی برای کاهش تولید گوشت قرمز

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مدیریت‌های داخلی ضعف‌هایی دارند که موجب کاهش تولید گوشت قرمز در داخل کشور شده است، ادامه داد: به جای واردات دام زنده به عنوان مُسکن موقت برای تامین گوشت قرمز مورد نیاز داخلی بهتر است که دامداران را تقویت کنیم.

کارت الکترونیکی بهترین راه‌کار برای توزیع گوشت قرمز

داودی با بیان اینکه واردکردن گوشت قرمز و دام زنده با استفاده از ارز ۴ هزار ۲۰۰ تومانی تقویت دامداران کشورهای مبدا است، گفت: کارت الکترونیکی خرید محصولات پروتئینی بهترین راه‌کار برای توزیع گوشت قرمز است و از سوی دیگر باید واردات گوشت قرمز را بر اساس ضوابط سازمان دامپزشکی آزاد اعلام کنیم تا متقاضیان بتوانند با استفاده از ارز آزاد اقدام به واردات کنند.

یارانه پرداختی برای واردات دام زنده و گوشت قرمز با استفاده از ارز دولتی را باید به ۱۷ میلیون سرپرست خانوارها پرداخت کنیم

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یارانه پرداختی برای واردات دام زنده و گوشت قرمز با استفاده از ارز دولتی را باید به ۱۷ میلیون سرپرست خانوارها پرداخت کنیم، ادامه داد: پرداخت یارانه به سرپرستان خانوار عملیاتی است، با شروع این اقدام به هر سرپرست منابع می رسد و می‌توانند گوشت را به قیمت ارز آزاد خریداری کند.

تقویت دامداران تنها راه کار خروج دائمی از شرایط کنونی بازار گوشت قرمز

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: تنها راه نجات و خروج دائمی از شرایط کنونی در زمینه گوشت قرمز تقویت کشاورزان و دامداران کشور است./

منبع
خانه ملت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا