بین الملل

زیان ۶.۶ میلیارد پوندی انگلیس پس از برگزیت در هر سه ماه

موسسه اعتبارسنجی و رتبه‌دهی اس‌اندپی گلوبال، در جدیدترین بررسی خود اعلام کرد که اقتصاد انگلستان پس از رفراندوم خروج از اتحادیه اروپا، در هر سه ماه ۶.۶ میلیارد پوند ضرر کرده است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، مؤسسه اعتبارسنجی و رتبه‌دهی اس‌اندپی گلوبال، در جدیدترین بررسی خود اعلام کرد که اقتصاد انگلستان پس از رفراندوم خروج از اتحادیه اروپا، در هر سه ماه ۶.۶ میلیارد پوند ضرر کرده است.

در گزارشی که روز پنج‌شنبه منتشر شد، اقتصاددان ارشد این مؤسسه رتبه‌دهی، بوریس گلس، گفت که اگر انگلستان در جون ۲۰۱۶ به خروج از اتحادیه اروپا رأی نمی‌داد، پنجمین اقتصاد بزرگ دنیا، در پایان ۲۰۱۸، بیش از ۳ درصد بزرگ‌تر شده بود.

او ادامه داد: نرخ متوسط رشد ۳ ماهه انگلیس، به جای ۰.۴۳ درصد کنونی، ۰.۷ درصد می‌شد.

بوریس گلس گفت: بلافاصله پس از رفراندوم، نرخ پوند حدود ۱۸ درصد افت کرد. این یکی از اصلی‌ترین شاخص‌های تأثیر منفی رأی به برگزیت و سقوطی که به وجود آورده است، می‌باشد و باعث شده است تورم در تمام اقتصاد منتشر شود.

با گران‌تر تمام شدن واردات به علت سقوط ارزش پوند، تورم رشد کرده و میزان مصرف و هزینه‌کردهای خانوارها را محدود کرده است. اس‌اندپی تخمین زده است که تا سه ماهه سوم ۲۰۱۷، تورم ۱.۸ درصد به علت برگزیت افزایش یافته است.

این تخمین‌ها اندکی از ارزیابی گلدمن ساکس که در ابتدای هفته اعلام شد، کمتر است. گلدمن ساکس هزینه برگزیت برای اقتصاد را هفته‌ای ۶۰۰ میلیون پوند اعلام کرده بود، که معادل ۷.۸ میلیارد پوند در هر سه ماه می‌باشد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا