امور زیربناییراه و ساختمان

راه‌اندازی قطار امداد برای مناطق سیل‌زده

مدیرعامل راه‌آهن از تشکیل قطار امداد برای انتقال مواد غذایی و مایحتاج مورد نیاز مردم سیل‌زده در شهرها و روستاهای لرستان و خوزستان خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سعید رسولی با اشاره به تاکید وزیر راه و شهرسازی بر امدادرسانی به مردم عزیز سیل‌زده روستاهای شمال خوزستان و جنوب لرستان در مسیر شبکه ریلی گفت: با توجه به هماهنگی صورت گرفته با رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و همچنین معاون آب و فاضلاب تهران مقرر شد تا حدود ۱۰ هزار قوطی کنسرو، ۴ تا ۵ هزار بطری آب، بیش از ۵۰۰ تخته پتو و سایر وسایل دیگر از ستاد اجرایی و ۱۰-۱۵ هزار بسته آب از آب و فاضلاب تهران دریافت و با تشکیل قطار امداد این وسایل و همچنین خودروهای بارگیری شده امداد جهاد دانشگاهی(خودرو با بار آذوقه و امکانات) به وسیله قطار به محل‌های سیل‌زده مورد نظر اعزام و بین سیل زدگان توزیع شود.

وی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته مدیرکل راه‌آهن تهران با صدور حکمی به عنوان مسئول این موضوع، کار خود را آغاز کرد و در اولین فرصت این وسایل به منطقه ارسال خواهد شد.

مدیرعامل راه‌آهن همچنین از ابلاغ مأموریت به مدیرکل راه‌آهن زاگرس(اندیمشک) برای تأمین مقداری امکانات مورد نیاز سیل‌زدگان خبر داد و گفت: مقرر شده این امکانات علاوه بر وسایل و امکانات تهیه شده توسط هلال‌احمر خوزستان که با هماهنگی مدیرعامل راه‌آهن با مدیرعامل هلال احمر خوزستان صورت گرفته، تأمین و در بین هموطنان عزیز سیل زده توزیع شود.

رسولی تصریح کرد: از زمان شروع سیل راه‌آهن زاگرس و جنوب با اسکان تعداد قابل توجهی از سیل زدگان در واگن‌های مسقف، مساجد و ساختمان‌های اداری ایستگاه‌های راه‌آهن، نسبت به تأمین مایحتاج ضروری و راه اندازی حمام و سرویس بهداشتی برای این عزیزان در خدمت هموطنان عزیز بوده است.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا