بانک و بیمهطلا و ارز

سقوط طلای جهانی به پایین‌ترین قیمت ۱۰هفته اخیر

قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی با رشد ارزش دلار آمریکا در برابر ین ژاپن، کاهش یافت و نزدیک به پایین‌ترین حد خود در ۱۰ هفته گذشته قرار گرفت.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۳ درصد افت کرد و به ۱۲۸۸.۷۵ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز پنج شنبه به ۱۲۸۰.۵۹ دلار سقوط کرده بود که پایین‌ترین قیمت در ۱۰ هفته گذشته بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۲۹۳.۷۰ دلار رسید.

همچنین بخوانید

طلا از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود ۰.۲ درصد کاهش بها داشته است. این فلز ارزشمند روز پنج شنبه برای نخستین بار از نوامبر، به پایین میانگین قیمت ۱۰۰ روزه که در حدود ۱۲۸۲ دلار قرار دارد، سقوط کرده بود که ناشی از آمار اقتصادی مطلوب آمریکا و بهبود ریسک پذیری سرمایه گذاران بود.

بازارهای سهام آسیا با نشانه‌های پیشرفت مذاکرات تجاری آمریکا و چین، رشد هفتگی خود را تحکیم کردند.

بر اساس گزارش رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز پنج شنبه اعلام کرد که دو طرف به توافق نزدیک هستند و ممکن است تا چهار هفته دیگر توافق تجاری اعلام شود.

در این بین، ذخایر طلای “اس پی دی آر گلد تراست” که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز پنج شنبه برای چهارمین روز متوالی کاهش پیدا کرد. ذخایر این صندوق به ۲۴.۵۲ میلیون اونس رسیده که پایین‌ترین میزان از ۱۰ دسامبر است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۵ درصد افت کرد و در ۸۹۲.۹۵ دلار ایستاد. با این حال این فلز از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود ۵ درصد رشد قیمت داشته است.

هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۱۳۷۱.۵۰ دلار رسید اما در مسیر ثبت دومین کاهش هفتگی قرار دارد.

هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۵.۱۴ دلار معامله شد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا