بیمهكشاورزی و دامپروری

پرداخت غرامت به سیل زدگان در مسیر اقدام

عضو هیئت مدیره صندوق بیمه محصولات کشاورزی گفت: این صندوق پراخت غرامت به سیل زدگان را از ۱۵ فروردین ماه سال جاری در کشور آغاز کرده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، نیاز علی ابراهیمی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: سیل از جمله حوادث طبیعی که زیر پوشش بیمه قرار دارد.

وی ضمن اشاره به اینکه سیل های اخیر ۲۴ تا ۲۵ استان کشور را تحت تاثیر قرار داد، اظهارداشت: پراخت غرامت به سیل زدگان از ۱۵ فروردین ماه سال جاری در کشور آغاز شده است.

همچنین بخوانید

عضو هیئت مدیره صندوق بیمه محصولات کشاورزی گفت: بطورکلی در استان های مازندران و گلستان غرامت های مربوط به دام و طیور بطور کامل پرداخت و خسارت های حوزه زراعت نیز در حال بررسی و ارزیابی است.

وی در ادامه افزود: پرداخت غرامت دام و طیور در استان گلستان ۲,۵ میلیارد تومان و در استان مازندران دو میلیارد تومان بوده است.

ابراهیمی بیان داشت: ارزیابی خسارت های ناشی از سیل در استان های جنوبی شامل خوزستان، لرستان، کرمانشاه، ایلام، چهار محال بختیاری و غیره نیز آغاز شده است.

ابراهیمی بیان داشت: قسمتی از خسارت های وارده به کشاورزان تحت عنوان غرامت در استان های مزبور طی این هفته به آنان پرداخت خواهد شد.

وی گفت: بخشی از خسارت کشاورزان فاقد بیمه پس از ارزیابی از سوی ستاد بحران پرداخت می شود و صندوق بیمه محصولات کشاورزی در گیر این موضوع نیست.

عضو هیئت مدیره صندوق بیمه محصولات کشاورزی افزود: این صندوق طبق قانون موظف پرداخت غرامت به دارندگان بیمه نامه از این صندوق است.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که از مجموع کشاورزان خسارت دیده ناشی از سیل چند درصد زیرپوشش بیمه بودند، یادآورشد: برای مثال در استان گلستان و مازندران بین پنج تا هفت درصد، ایلام ۱۰ درصد، خوزستان ۱۱ درصد و ….

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا