بانکبانک و بیمه

بیمه تسهیلات بانکی برای کمک به مسکن سیل‌زدگان نوروز

ویرانی‌های سیلاب در استان‌های مختلف برای آن دسته از خانه‌هایی که با تسهیلات بانک مسکن خریداری یا ساخته شدند، از طریق بیمه جبران (پرداخت) می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از بانک مسکن، این بانک بر اساس ضوابط و مقررات از پیش وضع شده، همواره در زمان پرداخت تسهیلات ساخت و خرید و همچنین سایر خدمات به املاک، نسبت به بیمه ملک مورد تقاضای تسهیلات، اقدام می کند.

بر این اساس، خانه‌های در رهن بانک که مالکان آنها در حال پرداخت اقساط ماهانه و بازپرداخت تسهیلات هستند، تا سقف تسهیلات دریافتی تحت بیمه یکی از شرکت های ارایه کننده خدمات بیمه ای قرار دارد.

این ویژگی تسهیلات بانک مسکن اکنون به کمک سیلزدگان استان هایی آمده است که در ایام تعطیلات نوروز ۹۸ تحت تاثیر بارش های سنگین، دچار سیلاب شدند.

مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک مسکن عنوان کرد: با توجه به آنکه طبق ضوابط و مقررات واحدهای مسکونی استفاده کننده از تسهیلات و خدمات بانک مسکن که در سیل اخیر آسیب دیده اند تحت پوشش بیمه قرار دارند، همه شعبه های بانک به اطلاع رسانی مناسب به مشتریان خود برای پیگیری و اخذ خسارت ناشی از سیل،‌ از طریق شرکت های بیمه کننده موظف شده اند.

مسعود ایزدی افزود: مطابق بررسی ها، برخی املاک آسیب‌دیده ناشی از سیل اخیر جزو آن دسته از ملک هایی است که به علت استفاده از تسهیلات یا ارایه خدمات بانک مسکن، وفق ضوابط و مقررات مربوطه و بر اساس انعقاد قرارداد با شرکت بیمه‌گر طرف همکار، زیر پوشش بیمه قرار دارد.

ایزدی اضافه کرد: با توجه به پرداخت حق بیمه به شرکت بیمه‌گر و ضمن توجه به همه ضوابط و مقررات و همچنین مفاد آخرین دستورالعمل‌های ذیربط، باید تمهیدات لازم و اقدامات اساسی با بکارگیری اهتمام و کوشش کافی در این زمینه پیگیری و خسارت های وارد شده به این قبیل املاک بیمه شده در کوتاه‌ترین زمان تامین شود.

وی اعلام کرد: نظر به اینکه اطلاع‌رسانی دقیق، بموقع و کافی به افراد مشمول و فراهم سازی زمینه پرداخت خسارت به آسیب‌دیدگان در حداقل زمانی توسط شرکت بیمه گر، خدمتی است که می‌تواند از سوی شعبه ها و مدیریت‌ها مورد اقدام قرار گیرد، در قالب یک دستورالعمل ترتیبی اتخاذ شده است که در چارچوب ضوابط ضمن همکاری و هماهنگی با سایر دستگاه های دولتی مسوول در استان ها، نسبت به اطلاع‌رسانی مناسب و کافی به مشتریان بانک و پیگیری پرداخت خسارت توسط شرکت‌های بیمه‌گر اقدام شود.

به گفته وی، همه شعبه های بانک مسکن باید همکاری لازم را برای هماهنگی‌ با سایر اداره های کل ذیربط (از جمله حسابداری و…) و همچنین شرکت بیمه گر طرف قرارداد مبنی‌بر ارسال تیم کارشناسی متشکل از شرکت بیمه‌گر و اداره های کل مرکزی مربوط به مناطق آسیب‌دیده انجام دهند.

گفتنی است محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز با بیان اینکه آسیب‌دیدگان سیلاب‌های اخیر به بیش از ۵۵ هزار واحد مسکونی نیاز دارند گفت: تکلیف قانونی وزارت راه و شهرسازی تشویق و حمایت از انبوه سازان برای ورود به عرصه ساخت و ساز است که منجر به رونق فضای کاری صنایع وابسته حوزه مسکن و ساختمان،‌ جامعه مهندسی و نظام کاردانی می‌شود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا