بین الملل

افزایش زیان ایرلاین‌های آسیایی از زمین‌گیر شدن بوئینگ ۷۳۷

موسسه اعتباردهی فیتچ اعلام کرد که تاثیر زمین‌گیر شدن جت‌های ۷۳۷ مکس بر ایرلاین‌های آسیایی در سه ماهه دوم ۲۰۱۹ افزایش خواهد یافت.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، مؤسسه اعتبار سنجی فیتچ اعلام کرد که تأثیر زمین‌گیر شدن جت‌های ۷۳۷ مکس بر ایرلاین‌های آسیایی، که تا به حال چندان مشخص نبوده است، در سه ماهه دوم ۲۰۱۹ افزایش خواهد یافت.

پس از فاجعه سقوط یک فروند بوئینگ ۷۳۷ مکس ۸ هواپیمایی اتیوپی در دهم مارس، پرفروش‌ترین هواپیمای بوئینگ زمین‌گیر شده است. این حادثه که در آن ۱۵۷ نفر جان خود را از دست دادند، تنها ۵ ماه پس از سقوط یک هواپیمای دیگر ۷۳۷ مکس، از هواپیمایی اندونزی، اتفاق افتاد که در آن ۱۸۹ نفر کشته شده بودند.

فیتچ در گزارش خود اعلام کرد زمین‌گیر شدن این مدل فعلاً تأثیر محدودی بر نرخ بلیط و عملکرد ایرلاین‌ها داشته است، که علت آن تقاضای فصلی کم در ۳ ماهه سوم سال خواهد بود.

این گزارش اضافه می‌کند: ایرلاین‌ها برای جایگزین کردن این هواپیماها با هواپیماهای دیگری از ایرباس یا بوئینگ، انعطاف‌پذیری محدودی دارند.

فیچ اعلام کرد: البته بازار هواپیمایی هند در ماه‌های اخیر، به علت محدودیت عرضه شاهد افزایش شدید نرخ بلیط ایرلاین‌ها بوده است و این وضعیت با تعلیق پروازهای ۷۳۷ مکس، بدتر شده است.

یک گزارش اولیه که در روز پنج‌شنبه در مورد حادثه هواپیمایی اتیوپی منتشر شد، نشان داد که هواپیمای ۷۳۷ مکس سقوط کرده به سرعتی بیش از حد رسیده است و با راه افتادن اشتباه یک سیستم خودکار مجبور شده است به سوی پایین حرکت کند. این در حالی بوده است که خلبان‌ها به طور بی‌فایده‌ای تلاش می‌کردند کنترل هواپیما را به دست بگیرند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا