بین الملل

پزوی آرژانتین رکورد پایین جدیدی ثبت کرد

با فشار وضعیت نامشخص سیاسی و اقتصادی به ارز آرژانتین، نرخ برابری پزو با دلار ۱.۳۲ درصد سقوط کرد و به ۴۴.۰ رسید که پایین‌ترین نرخ برابری پزو در تاریخ است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، با فشار وضعیت نامشخص سیاسی و اقتصادی به ارز آرژانتین، نرخ برابری پزو با دلار ۱.۳۲ درصد سقوط کرد و به ۴۴.۰ رسید که پایین‌ترین نرخ برابری پزو در تاریخ است.

رکود و تورم بالا، بلای جان رئیس‌جمهور آرژانتین، ماکری شده است. او در بین سرمایه‌گذاران به علت سیاست‌های بازار آزاد خود محبوبیت دارد.

رای‌دهندگان از کاهش سوبسیدهای خدمات شهری (برق و آب و …) و سایر اقدامات ریاضتی‌ای که توسط ماکری برای کاهش کسری بودجه سالانه، معرفی شدند، ناراضی هستند.

طبق داده‌هایی که به تازگی توسط خزانه‌داری آرژانتین منتشر شده، سال آینده، آرژانتین با ۲۷.۳ میلیارد دلار نیاز به سرمایه‌گذاری روبرو خواهد بود، که نسبت به ۲۵.۹ میلیارد دلاری که قبلاً تخمین زده شده بود، افزایش یافته است. داده‌ها نشان می‌دهد میزان اوراق قرضه پزویی که سال آینده منتشر خواهند شد ۱۷.۸ میلیارد دلار خواهد بود که نسبت به میزان پیش‌بینی شده قبلی ۱۶.۱ میلیارد دلار، افزایش یافته است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا