اقتصاد کلان

خروج ازرکود تورمی با تاکید بر رونق تولید

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از بهترین راه های برون رفت از وضعیت رکود تورمی فعلی و مشکل اشتغال در جامعه رونق تولید است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  حمیدرضا فولادگر در برنامه «رهیافت» رادیو اقتصاد ضمن اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به نام رونق تولید افزود: فرمایشات معظم له بر اساس ضرورت ها روز جامعه است.
وی همچنین اظهارداشت: چند سالی که رهبری شعارهای سال را اقتصادی تعیین می کنند به دلیل اینکه مهمترین مشکل کشور در شرایط فعلی اقتصادی است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم گفت: اینکه رهبر انقلاب در بین مسائل اقتصادی به تولید اولویت می دهند چون همه صاحب نظران اقتصادی با هر مشرب و مسلک فکری معتقدند با رونق تولیدمی توان معضل رکود تورمی، اشتغال و بسیاری موارد دیگر را در جامعه برطرف کرد.

وی در ادامه افزود: برای تحقق شعار محوری سال باید نهادهای حکومتی در جهت اصلاح و بهبودی فضای کسب و کار و خود جامعه تولید کنندگان در خصوص افزایش بهره وری، ارتقای کیفیت، رقابت پذیری تولید و بسیاری موارد گام های اساسی بردارند.

فولاد گر بیان داشت: اقدامات تولید کنندگان و نهادهای حکومتی باید مکمل هم باشد تا تولید در کشور رونق گیرد.

وی به رادیو اقتصاد یادآورشد: خوشبختانه مجلس طی سال های اخیر در حوزه فضای کسب و کار ورود پیدا کرده و توانسته اقدامات جدی در این عرصه انجام دهند که تصویب قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار، تشکیل هیئت مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوز های کسب و کار، هیئت شناسایی مقررات مخل کسب و کار، شورای گفتگو وغیره از جمله این موارد است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران نیز در این برنامه گفت: تولید کنندگان سربازان اقتصادی کشور هستند.

رضا امیدوارتجریشی افزود: برای تحقق شعار سال باید به معنای واقعی از تولید کنندگان حمایت کرد.

وی همچنین خروج از خود تحریمی، حذف قوانین و مقررات دست و پاگیر، ثبات بخشی به قوانین و مقررات، کاهش بروکراسی کاذب اداری، اصلاح و بهبودی فضای کسب و کار، پرهیز از تصمیمات خلق الساعه و بسیاری موارد دیگر را از الزامات مهم رونق تولید برشمرد و ادامه داد: متاسفانه هر روز یک قانون در کشور تولید و هر قانونی هم با قانون دیگری در تعارض بوده که این خود مانع جدی بر سر راه تولید است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا